1 068 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Dörrarna i hallgarderoben
Vi har byggt till en hall i ett 70-talshus och ska sätta in garderob som klädförvaring, cirka 2 m brett. Hallen är inte så värst stor, cirka 9 kvm.
Vi är en trebarnsfamilj och var vi bor nu har vi garderob med skjutdörrar i hallen och ärligt talat så irriterar det mig oehört att dörrarna aldrig tycks vara stängda (och är fulla av fingeravtryck). Skjutdörrarna sparar mycket plats, det är sant, men vad tror ni - skulle vanliga dörrar kunna vara något att satsa på om man vill att dem också stängs ibland?
Vi är en trebarnsfamilj och var vi bor nu har vi garderob med skjutdörrar i hallen och ärligt talat så irriterar det mig oehört att dörrarna aldrig tycks vara stängda (och är fulla av fingeravtryck). Skjutdörrarna sparar mycket plats, det är sant, men vad tror ni - skulle vanliga dörrar kunna vara något att satsa på om man vill att dem också stängs ibland?
Jag känner igen mig i beskrivningen, om det är till någon tröst så hade vi garderob med vanliga dörrar i förra huset och då stod dörrarna halvt öppna istället och tog yta istället... Små barn, små bekymmer...
En lösning skulle kunna vara ett snyggt draperi av lite kraftigare tyg istället. Då blir det dekorativt, mjukar upp intrycket och går lätt att förändra utsseendet genom att byta tyg då och då.
mvh
En lösning skulle kunna vara ett snyggt draperi av lite kraftigare tyg istället. Då blir det dekorativt, mjukar upp intrycket och går lätt att förändra utsseendet genom att byta tyg då och då.
mvh
Tack Jessica Pessica. Småsaker att reta sig över, sant. Jag tror att det är bara att försöka minimera irritationsmomentet. Skjutdörrarna känns ändå som det minst störande alternativet - lockas inte av halv öppna dörrar eller tyg som garanterat kommen att rivas ner varannan vecka 
Klicka här för att svara