Just nu håller min grundentreprenör på med grunden, dom har lagt ut alla kantbalkar (L-balkar) från Dorocell osv osv. Det skall gjutas på måndag nu, och jag har en fråga om utsidan på kantbalkarna.

Utsidan består av nått tunnt 1cm material (ser ut som hårt pressat trä eller nått sånt). Men alla kantbalkar står inte exakt i fas med varandra, det diffar några millimeter så att det bildas en liten kant vid skarvarna på vissa. På vissa så är det lite små skador som syns osv. Kommer detta vara utsidan som det är eller kommer det betong som dom putsar på utsidan av kantbalkarna eller nått ?

Verkar ju otroligt, jag skulle typ kunna ta en hammare och slå lite löst på utsidan så blir det ett märke.

Känns ju lite hobby nästan ..

Hej
Kolla med Trawolta han bygger ett hus i samma system
Mvh ;D

Mina nyinflyttade grannar har det systemet i grunden (om det är Dorocell eller annat fabrikat vet jag inte).
Grundkillarna har lagt på puts efteråt.
Jag vet inte om det var svar på din fråga men jag hoppas att du känner dig lite mer lugn nu.

Heheh precis, det var ungefär så jag mena, att det görs något åt utsidan efteråt. Jo lite lugnare känner jag mig ::)

Hmm dessvärre så är det utsidan som skall vara som den är. Fasen .. tycker det ser hobby ut, melanit eller nått heter materialet.

Hej.

Jag har precis lagt färdigt min Sundolittgrund och den har samma utsida som din. Tänk dock på att det ska motfyllas mot kantbalkarba plus att huset går utanför så det är inte så mycket som kommer att synas av kantbalken.
När den är målad så kommer ingen att reagera på den utan alla kommer att titta på ditt fina hus som står ovanpå.

.M@ze....bygger man hus är det nästan obligatoriskt med en hemsida. Kan du inte ta en bild på elementen och lägga ut? Vi kommer troligt ha samma system så jag är intresserad av "hobbyverksamheten"

Vi har också Sundolitt och jag tror som Salle B att det inte kommer att synas när man lagt grus mot och själv huset sticker ut utanpå.

Calle Anka skrev:
.M@ze....bygger man hus är det nästan obligatoriskt med en hemsida. Kan du inte ta en bild på elementen och lägga ut? Vi kommer troligt ha samma system så jag är intresserad av "hobbyverksamheten"
Jo jag vet, det är risigt att jag inte fixat nån hemsida ännu, har haft så in i h-vete mkt att stå i, men det är på Gång.

Grunden gjöts igår och är nu klar inför husleveransen på Torsdag :)

Jag har nu tagit reda på all fakta, utsidan är som den är och dom gör ingenting med den. Jag ringde och klagade till Dorocell och dom kommer ut och putsar utsidan och målar den. Dom har haft problem för att deras fabrik brann ner i Dorotea, så deras material är inte 100% just nu.

Ja även om det nu kanske bara syns 15cm av grunden när allt är klart så syns vissa skavanker osv och det är INTE acceptabelt från min sida.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.