Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu blir jag nyfiken. När och var sa Clinton att Obama inte är amerikan?
Jag tog det ur minnet. Men efter att jag nu konsulterat min bekant som är väl insatt, får jag modifiera mina ord lite.
När Hillary under precidentkandidatsnomineringskampanjen mot Obama, tillfrågades om hon trodde att han var amerikansk medborgare elle inte. Svarade hon tvetydigt -HAN säger att han är det. Detta upprepade hon gång på gång.

K
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag tog det ur minnet. Men efter att jag nu konsulterat min bekant som är väl insatt, får jag modifiera mina ord lite.
När Hillary under precidentkandidatsnomineringskampanjen mot Obama, tillfrågades om hon trodde att han var amerikansk medborgare elle inte. Svarade hon tvetydigt -HAN säger att han är det. Detta upprepade hon gång på gång.
Så din källa är alltså "min bekant som är väl insatt"?

/Krille

BirgitS
Nu är jag ju inte mycket för källor som en insatt bekant, men om det nu stämmer så undrar jag vad du tycker att Clinton skulle ha svart på frågan?
Hon kan ju inte gärna svara "ja, absolut" utan att ha varit med under födelsen, eller åtminstone sett födelseattesten.

O
K Krille4 skrev:
Vänta nu - det var du som påståd att det var bevis att Trump inte var rasist eftersom du inte kunde googla fram något rasistiskt han gjort.

Detta trots att sökreslutatet bevisligen ger massor med olika källor som motsäger det du skriver.

Så dina påstådda googlingar är alltså bevis men att andras googlingar bara är en massa tomt snack?

/Krille
Suck.... vad är egentligen problemet? Om du hade läst det jag skrev så är inte själva resultatet av googlingarna något bevis. Det måste väl även du förstå? Det måste till lite mer än så... Tex att man klickar på någon av länkarna. Dessutom vad är så hemskt med att någon säger att han inte är rasist? Så att man måste bli så arg och förbannad? Så lugna ner dig lite! Ta ett glas vatten å slappna av! Det är fredag! Så njut och slappna av! Ingen mår bra av att stressa upp sig?

• Gilla
Lolight
  • Laddar…
O
BirgitS BirgitS skrev:
Factcheck innehåller nu förstås väldigt mycket Trump-anknutet eftersom han slänger ur sig mycket som behöver faktagranskas, men själva webbplatsen är mycket äldre än så eftersom den är från 2003. Det är ett projekt som är knutet till University of Pennsylvania. Det står en del om det på webbplatsen om du kollar menyvalet "About us".
Tja jag sa att jag inte kollat så mycket. Men även gamla saker kan tappa greppet. Den är väldigt politisk men men. Jag ska inte fundera så mycket över det! Den kanske är seriös. Det var min kritiska känsla bara som talade. Vi båda kan ta och skåla att det är helg istället! Valfri dryck! Du kanske har rätt. Jag försvarar mig med att jag sa att inte jag kollat så mycket och jag hade tydligen fel. :D

Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är jag ju inte mycket för källor som en insatt bekant, men om det nu stämmer så undrar jag vad du tycker att Clinton skulle ha svart på frågan?
Hon kan ju inte gärna svara "ja, absolut" utan att ha varit med under födelsen, eller åtminstone sett födelseattesten.
Det förvånar mig att ni inte minns Clintons raljerande om Obama. Det var mycket snack om det, framförallt i amerikanska media.

I skrift kanske det inte verkar så anmärkningsvärt. Däremot på det sätt hon sade det.
Om karln blivit senator och precidentvalskandidat vore det väl häpnadsväckande ifall han inte långt tidigare avslöjats som utlandsfödd.
Därför är Clintons svar annmärkningsvärt.

harry73
Idag hittade jag följande artikel i sydsvenskan:
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-12/senator-trump-sade-skithalslander-pa-motet
Donald trump ska ha sagt shitholes countries om Haiti och afrikanska länder. I artikeln står också en (översatt) citat från FNs talesperson
– Om de bekräftas är detta chockerande och skamliga uttalanden från USA:s president. Jag är ledsen, men det finns inget annat ord man kan använda än rasistiskt, säger Colville, enligt nyhetsbyrån AFP.

BirgitS
Det förvånar mig att ni inte minns Clintons raljerande om Obama. Det var mycket snack om det, framförallt i amerikanska media.

I skrift kanske det inte verkar så anmärkningsvärt. Däremot på det sätt hon sade det.
Om karln blivit senator och precidentvalskandidat vore det väl häpnadsväckande ifall han inte långt tidigare avslöjats som utlandsfödd.
Därför är Clintons svar annmärkningsvärt.
Eftersom du kom ihåg fel så kanske andra gör det också så länka gärna till någon sida där det står om det.

O
harry73 harry73 skrev:
[länk]
Donald trump ska ha sagt shitholes countries om Haiti och afrikanska länder. I artikeln står också en (översatt) citat från FNs talesperson
Det tråkiga är att det inte verkar finnas någon inspelning som stödjer detta. Kul när det står att flera tidningar har bekräftat det som intyg på att något är äkta. Även om jag inte tror på det hela innan någon inspelning kommer fram eller liknande så är jag inte förvånad om han sagt något liknande. Å andra sidan som det stod i artikeln, det kommer troligtvis inte påverka så mycket för trump... :) Förstår inte vad de menar.... han har väl aldrig sagt något konstigt elakt? Han är väl världen snällaste och mest perfekta? (Jag har källor som säger att det är sant :D)

Han själv och så hans väl mutade mamma....:rofl:

O
BirgitS BirgitS skrev:
Eftersom du kom ihåg fel så kanske andra gör det också så länka gärna till någon sida där det står om det.
Själv tror jag att det mycket väl finns någonting i det hela. Men troligtvis inte riktigt som man vill ge sken av....

BirgitS
O Odjuret skrev:
Det tråkiga är att det inte verkar finnas någon inspelning som stödjer detta. Kul när det står att flera tidningar har bekräftat det som intyg på att något är äkta. Även om jag inte tror på det hela innan någon inspelning kommer fram eller liknande så är jag inte förvånad om han sagt något liknande. Å andra sidan som det stod i artikeln, det kommer troligtvis inte påverka så mycket för trump... :) Förstår inte vad de menar.... han har väl aldrig sagt något konstigt elakt? Han är väl världen snällaste och mest perfekta? (Jag har källor som säger att det är sant :D)

Han själv och så hans väl mutade mamma....:rofl:
Det var ju i ovala rummet så ingen inspelning.

Fast Trump har förnekat just det ordet idag, men sa också att det var andra hårda ord. Men senatorn Dick Durbin anser att Trump sa shithole countries flera gånger. Så olika personer har olika uppfattning om vad som sas.

BirgitS
O Odjuret skrev:
Själv tror jag att det mycket väl finns någonting i det hela. Men troligtvis inte riktigt som man vill ge sken av....
Förstår inte vad du menar. Kan du förtydliga?

K
O Odjuret skrev:
Suck.... vad är egentligen problemet? Om du hade läst det jag skrev så är inte själva resultatet av googlingarna något bevis. Det måste väl även du förstå? Det måste till lite mer än så... Tex att man klickar på någon av länkarna. Dessutom vad är så hemskt med att någon säger att han inte är rasist? Så att man måste bli så arg och förbannad? Så lugna ner dig lite! Ta ett glas vatten å slappna av! Det är fredag! Så njut och slappna av! Ingen mår bra av att stressa upp sig?
Jag är varken arg eller förbannad utan både lugn och avslappnad och finner dina inlägg lite roande. Du argumenterar som Trump med påståenden som aldrig backads upp av någon källa och du kommenterar hellre personen som skriver än det som skrivs. T ex i svaret ovan som handlar mer om mig än Trump. :)

L
harry73 harry73 skrev:
[länk]
Åk ner till dessa länder och fråga de som bor där. Många kommer säkert säga att "ja, detta är ett riktigt skithål att bo, jag vill flytta".
Att det är skithål är väl också argumentet många har för att de ska få flytta till väst?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.