Status
Inte öppen för fler kommentarer.
O Odjuret skrev:
Dock står jag fast vid att CNN inte är någon bra källa om Trump. Annan media tänker jag inte säga lika bestämt om. Men är det någon annan som blivit utslängd av Trump?
Det är stor risk att dessa är mer avigt inställda. :)
Vänta lite nu. Hans företag som han var chef över blivit stämd och åtalad i domstol för att vara rasistiska. Domstolhandlingarna finns arkiverad. Det handlar inte om nån journalist på CNN eller CNBC ellr FOX NEWS. Åtal punkten har varit diskriminering mot svarta.

The case alleged that the Trump Management Corporation had discriminated against blacks who wished to rent apartments in Brooklyn, Queens and Staten Island. The government charged the corporation with quoting different rental terms and conditions to blacks and whites and lying to blacks that apartments were not available, according to reports of the lawsuit

Staffans2000
[QUOTE="Abies koreana,

Han påstod länge att Obama inte var amerikan och det baserade han på hudfärgen, utan tvekan ett rasistiskt uttalande.[/QUOTE]

I rättvisans namn är det väl bäst att påpeka att den som först insisterade på att Obama inte var amerikan var...Just det: Humanisten HILLARY CLINTON!

När jag under en kort tid på åttiotalet bodde i New York, förvånades jag av att det förekom en vardagsrasism mot framförallt svarta, med kommentarer som att dom är tjuvar och korkade etc. Som jag ser det är Trump precis lika rasistisk som gemene man. Men, han döljer det inte!

Nu blir jag nyfiken. När och var sa Clinton att Obama inte är amerikan?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Staffans2000
När Hillary försökte bli demokraternas presidentkandidat. Men förlorade mot Obama.

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
När Hillary försökte bli president första gången. Men förlorade mot Obama.
Källa?

BirgitS
L larka742 skrev:
hahahahahaha
"Reason I canceled my trip to London is that I am not a big fan of the Obama Administration having sold perhaps the best located and finest embassy in London for “peanuts,” only to build a new one in an off location for 1.2 billion dollars. Bad deal. Wanted me to cut ribbon-NO!"

Jaså? Det har inget att göra med att det skulle vara en massa Trump-protester i London?
Jag trodde inte han var så insatt i omvärlden, det hade ju sett så fint ut med massiva protester i London på varje tidnings framsida i USA. Klipp och intervjuer osv på tv-kanaler.
HAN anade alltså det... S
Ännu mer intressant blir det när man vet att beslutet om flytten av ambassaden togs innan Obama tillträtt, dvs. av republikanska Bush.

A Abies koreana skrev:
Jag upplever ofta att det känns som en svada från en tonåring när han pratar eller twittrar och det i sig är skrämmande med tanke på hans position.
Ännu värre egentligen. Jag läste någonstans att någon hade forskat om Trumps tal (ej twitter och ej där han läser upp vad någon har skrivit) och kommit fram till att meningsbyggnad och ordförråd etc. var mest likt hur en mellanstadieelev uttrycker sig.

Tillägg: Factbase var det som jämfört de senaste 15 presidenterna:
https://factba.se/blog/2018/01/08/stable-genius-lets-go-to-the-data/
https://www.dn.se/nyheter/varlden/studie-trump-anvander-ord-som-en-mellanstadieelev/

Redigerat:
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
O
K Krille4 skrev:
Nä det var inte det du gjorde och skrev.

Hade du verkligen goglat på Trump racist hade hela förstasidan med sökresultat varit olika källor som framför argument för att han är rasist. Bara en av källorna är idag CNN men den fanns inte där igår när du googlade då den är 7 tim gammal.

/Krille
Hmmm.... Du väljer att bemöta mitt inlägg med massa tomt snack. Bara för att jag får upp massa träffar som säger rasist så är inte det något bevis på att han är rasist. Det är inte så svårt att förstå. Rasist är idag ett väldigt missbrukat ord. Man använder det hur som helst. Det börjar tyvärr bli ett skälsord. Jag tänker inte sänka mig och kräva bevis. Men om du tänker till, du kan inte på allvar säga att en människa är rasist bara för att du får massa träffar på google?

Att trump säger en del saker som ligger i gränslandet är väldigt sant. Dock vet jag inte om han egentligen har gjort något rasistiskt. Men å andra sidan spelar det någon större roll? Du har din åsikt om trump och du anser att han är det. Helt okej för mig, du får tycka som du vill men jag tror inte att det bara är rasism som gör att du tycker illa om honom. Det är bara ytterligare en sak i en mängd saker som du tycker han gör fel.

Sen tror att du håller med mig om en sak, man kan tycka att han borde lärt sig uttrycka sig bättre efter att han vart president. Men det är samma svammel.

O
L Lars48 skrev:
Vänta lite nu. Hans företag som han var chef över blivit stämd och åtalad i domstol för att vara rasistiska. Domstolhandlingarna finns arkiverad. Det handlar inte om nån journalist på CNN eller CNBC ellr FOX NEWS. Åtal punkten har varit diskriminering mot svarta.

The case alleged that the Trump Management Corporation had discriminated against blacks who wished to rent apartments in Brooklyn, Queens and Staten Island. The government charged the corporation with quoting different rental terms and conditions to blacks and whites and lying to blacks that apartments were not available, according to reports of the lawsuit
Nu vet jag inte hur du egentligen lyckades få in CNN på det här tåget. Men att dessa ligger i luven på varandra är ingen hemlighet.
Jag ber om ursäkt om jag missade att skriva de media företag som hyllar Trump. De är naturligtvis lika dåliga källor. Om nu Trump äger några media företag så kan man naturligtvis misstänka att dessa kanske kan vara lite:) partiska i sin rapportering. Men det borde finnas ganska många tidningar och annan media som inte ägs av trump eller blivit utkastade av honom. Bättre nu?

Förresten hur slutade stämningen av de företag du nämnde? Jag antar att de förlorade eftersom du nämner det.

O
L Lars48 skrev:
Ett sånt påstående kan du inte ha någon pålitlig källa till. Eftersom det inte finns nån källa förutom rykte.
´Det här är redan undersökt av factckeck, se länk

[länk]
Jag har inte lyckats hitta så mycket information om factcheck men har inte ansträngt mig så mycket. Men den är väldigt intresserad av Trump... Kändes som det mesta handlade om trump... Sådant får mig att fundera... Dock förstår jag att du gillar den :D
Jag som tycker som jag gör om Trump är av någon anledning lite kritisk till den :D Men vem vet jag kanske har fel! Oavsett factcheck är seriösa eller inte. Så är jag lite skeptisk till det hela. Å jag som gärna hittar fel på hillary:)

BirgitS
O Odjuret skrev:
Jag har inte lyckats hitta så mycket information om factcheck men har inte ansträngt mig så mycket. Men den är väldigt intresserad av Trump... Kändes som det mesta handlade om trump... Sådant får mig att fundera... Dock förstår jag att du gillar den :D
Jag som tycker som jag gör om Trump är av någon anledning lite kritisk till den :D Men vem vet jag kanske har fel! Oavsett factcheck är seriösa eller inte. Så är jag lite skeptisk till det hela. Å jag som gärna hittar fel på hillary:)
Factcheck innehåller nu förstås väldigt mycket Trump-anknutet eftersom han slänger ur sig mycket som behöver faktagranskas, men själva webbplatsen är mycket äldre än så eftersom den är från 2003. Det är ett projekt som är knutet till University of Pennsylvania. Det står en del om det på webbplatsen om du kollar menyvalet "About us".

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
K
O Odjuret skrev:
Hmmm.... Du väljer att bemöta mitt inlägg med massa tomt snack. Bara för att jag får upp massa träffar som säger rasist så är inte det något bevis på att han är rasist. Det är inte så svårt att förstå. Rasist är idag ett väldigt missbrukat ord. Man använder det hur som helst. Det börjar tyvärr bli ett skälsord. Jag tänker inte sänka mig och kräva bevis. Men om du tänker till, du kan inte på allvar säga att en människa är rasist bara för att du får massa träffar på google?

Att trump säger en del saker som ligger i gränslandet är väldigt sant. Dock vet jag inte om han egentligen har gjort något rasistiskt. Men å andra sidan spelar det någon större roll? Du har din åsikt om trump och du anser att han är det. Helt okej för mig, du får tycka som du vill men jag tror inte att det bara är rasism som gör att du tycker illa om honom. Det är bara ytterligare en sak i en mängd saker som du tycker han gör fel.

Sen tror att du håller med mig om en sak, man kan tycka att han borde lärt sig uttrycka sig bättre efter att han vart president. Men det är samma svammel.
Vänta nu - det var du som påståd att det var bevis att Trump inte var rasist eftersom du inte kunde googla fram något rasistiskt han gjort.

Detta trots att sökreslutatet bevisligen ger massor med olika källor som motsäger det du skriver.

Så dina påstådda googlingar är alltså bevis men att andras googlingar bara är en massa tomt snack?

/Krille

• Gilla
scim
  • Laddar…
O Odjuret skrev:
Förresten hur slutade stämningen av de företag du nämnde? Jag antar att de förlorade eftersom du nämner det.
På sätt o vis de förlorade. Det blev en överenskommelse där lovar företagen att inte diskriminera minoritetsgrupper och redovisa sina 15000 lediga lägenheter. Men de kan inte hålla löftet och blir stämda igen för diskriminering 3 år senare. De blir de stämda att betala skadestånd till offren.

Two years later, Trump Management settled the case, promising not to discriminate against blacks, Puerto Ricans and other minorities. As part of the agreement, Trump was required to send its list of vacancies in its 15,000 apartments to a civil-rights group, giving them first priority in providing applicants for certain apartments, according to a contemperaneous New York Timesaccount. Trump, who emphasized that the agreement was not an admission of guilt, later crowed that he was satisfied because it did not require them to “accept persons on welfare as tenants unless as qualified as any other tenant.”

But the company didn’t sufficiently fulfill its promise, because three years later, the Justice Department charged Trump Management with continuing to discriminate against blacks through such tactics as telling them that apartments were not available. As part of its demands, the government asked that victims of discrimination be compensated and that Trump Management continue to report to the Justice Department on its compliance. Cohn lashed out, according to the New York Times, claiming that the court motion was “nothing more than a rehash of complaints by a couple of planted malcontents.”

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.