Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Helt uppenbart saknar han helt förmågan att ta ansvar för samhället som helhet. Han bara tänker på sig själv.
En sådan skall inte vara president...... och inte heller sitta i något kommunfullmäktige.....
 
  • Gilla
Solari
  • Laddar…
O
Tja jag tror att det är väldigt vanligt med "skatteplanering" De största företagen är de minsta skattebetalare.

Hur vet vi att Trump är så usel egentligen? Då den "seriösa" media turas om att hata Trump så mycket som möjligt. Det innebär att det är väldigt svårt att hitta korrekt information. Det mesta vi läser i svensk media är bara hur hemsk han det är väldigt lätt att smittas av det vi läser.
 
  • Gilla
camaro1969 och 1 till
  • Laddar…
O
H heimlaga skrev:
Helt uppenbart saknar han helt förmågan att ta ansvar för samhället som helhet. Han bara tänker på sig själv.
En sådan skall inte vara president...... och inte heller sitta i något kommunfullmäktige.....
På vilket sätt saknar han förmåga att ta ansvar för ett samhälle?
 
Mikael_L
H heimlaga skrev:
Helt uppenbart saknar han helt förmågan att ta ansvar för samhället som helhet. Han bara tänker på sig själv.
En sådan skall inte vara president...... och inte heller sitta i något kommunfullmäktige.....
Det beror kanske på hur man tänker och menar.

Jag skulle inte vara det minsta förvånad om Trump verkligen har en massa tankar och planer för hur USA borde vara och hur han vill förändra det, och att han verkligen tänker och tror att det är bra recept han har.

Sen skulle jag inte vara det minsta förvånad om han även har en del tankar på hur han själv och hans kompisar som hjälpt honom till makten ska gynnas.
Och det är inget tokfel i en sådan tanke (generellt sett), ty det är inte en kaka som alltid måste delas. Gör man saker helt rätt blir det en större kaka samtidigt, så att faktiskt alla kan få mer.

Nu stämmer nog inte Donalds tankar på vad som förbättrar ett samhälle överens med vad jag själv tycker gör ett samhälle bättre, så jag är ändå ingen supporter av karln.
Men jag tror som sagt inte att det är helt tomt innanför pannbenet, han är vad jag skulle vilja kalla en opportunistiskt ideolog. (ja en motsägelse, jag vet, men DT är som en motsägelse hela han).

Och DT är ingen strateg, utan i möjligen en hygglig taktiker. Han verkar alltför impulsiv och ha för svårt att se och vinna längre bort liggande mål för sina handlingar för dagen. Det spretar, det förändras hela tiden, och mycket han gör verkar mest försämra möjligheterna att nå framtida mål.

I militären hade DT varit lämpad till max kompaniofficer, sen klarar han inte mer komplicerade strategier.
 
O Odjuret skrev:
På vilket sätt saknar han förmåga att ta ansvar för ett samhälle?
På det viset att staterna har en inkomst som är 3 trillion dollar och uppgifterna uppgår till 3,5 trillion dollar. Det saknas 500 000 000 000 dollar årligen,bara för att få det gå runt.!
Nu vill han sänka skatter och samtidigt bygga om järnvägen, flygplatserna, tunnelbanor, införa sjukvårdssystem som är bättre än Obamas och massa andra kostsamma åtgärder.
Ärligt talat jag tror inte varken han elller nån annan president lyckas med det.
Det handlar som vanlig att lura folket med tomma löfte och styra.
Jag är rätt så säker på att när mandat perioden är slut då är det många som känner sig lurade.
.


Skärmdump av USA:s federala budget för 2016 med poster som BNP, inkomster och utgifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
O
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det beror kanske på hur man tänker och menar.

Jag skulle inte vara det minsta förvånad om Trump verkligen har en massa tankar och planer för hur USA borde vara och hur han vill förändra det, och att han verkligen tänker och tror att det är bra recept han har.

Sen skulle jag inte vara det minsta förvånad om han även har en del tankar på hur han själv och hans kompisar som hjälpt honom till makten ska gynnas.
Och det är inget tokfel i en sådan tanke (generellt sett), ty det är inte en kaka som alltid måste delas. Gör man saker helt rätt blir det en större kaka samtidigt, så att faktiskt alla kan få mer.

Nu stämmer nog inte Donalds tankar på vad som förbättrar ett samhälle överens med vad jag själv tycker gör ett samhälle bättre, så jag är ändå ingen supporter av karln.
Men jag tror som sagt inte att det är helt tomt innanför pannbenet, han är vad jag skulle vilja kalla en opportunistiskt ideolog. (ja en motsägelse, jag vet, men DT är som en motsägelse hela han).

Och DT är ingen strateg, utan i möjligen en hygglig taktiker. Han verkar alltför impulsiv och ha för svårt att se och vinna längre bort liggande mål för sina handlingar för dagen. Det spretar, det förändras hela tiden, och mycket han gör verkar mest försämra möjligheterna att nå framtida mål.

I militären hade DT varit lämpad till max kompaniofficer, sen klarar han inte mer komplicerade strategier.
Det som en ganska bra sammanfattning om Trumps mystiska väsen!
En komplett idiot är han inte. Då hade inte varit president! Då hade dessutom suttit utfattig någonstans! Sen kan man tycka vad man vill om hans åsikter. Det ska man inte blanda in när man bedömer han intelligens. Han har trots allt klarat sig ganska bra!
Han bra mycket mer pengar än vi flesta har. Han har alltså lyckats förvalta arvet hyffsat! Om han gjort det själv eller inte är egentligen oväsentligt. Eftersom det är ett smart drag att låta någon annan göra jobbet! De flesta stora affärsmän har massa duktiga experter som gör jobbet åt dom.
Trump är en ganska lustig människa. Som har haft en del tur. Han blev president för han sa det majoriteten ville höra.
 
O
L Lars48 skrev:
På det viset att staterna har en inkomst som är 3 trillion dollar och uppgifterna uppgår till 3,5 trillion dollar. Det saknas 500 000 000 000 dollar årligen,bara för att få det gå runt.!
Nu vill han sänka skatter och samtidigt bygga om järnvägen, flygplatserna, tunnelbanor, införa sjukvårdssystem som är bättre än Obamas och massa andra kostsamma åtgärder.
Ärligt talat jag tror inte varken han elller nån annan president lyckas med det.
Det handlar som vanlig att lura folket med tomma löfte och styra.
Jag är rätt så säker på att när mandat perioden är slut då är det många som känner sig lurade.

[media]
Men så där håller alla politiker på. Alla ska göra så mycket bra saker. Du kan inte säga att han kan styra ett samhälle baserat på massa valfloskler. Sen så har du rätt... Det finns inte många politiker som ska styra ett samhälle inte en endaste till och med
 
P
H heimlaga skrev:
Helt uppenbart saknar han helt förmågan att ta ansvar för samhället som helhet. Han bara tänker på sig själv.
En sådan skall inte vara president...... och inte heller sitta i något kommunfullmäktige.....
Och hur skiljer det honom från övriga politiker?
 
L Lars48 skrev:
Det saknas 500 000 000 000 dollar årligen,bara för att få det gå runt.!
Och det tror du att DT fixat själv?
Det är resultatet av en lång rad oansvariga presidenters politik.

USA har länge lånat pengar och gett ut "I O Y" lappar.

När det kraschar så kommer inte USA sitta på svarte petter..
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Och det tror du att DT fixat själv?
Jag tror du missade poängen fullständigt...
 
Fairlane
Alla som röstade på DT gillar honom faktiskt inte. Jag har släkt och vänner i USA, både republikaner och demokrater. En stor del av de som röstar väljer att rösta på kandidaten för sitt part, även om de så satt dit en apa. Jag vet flera republikaner som direkt ogillar Trump, men såg Hillary som värre.
 
O
S scim skrev:
Jag tror du missade poängen fullständigt...
Och vad var poängen? För jag missade den jag med.
Det ända jag såg var något som stämmer med de allra flesta politiker... Att lova guld å gröna skogar är inget nytt som Trump kommit på, det är väl snarare det som kännetecknar en politiker...
 
O Odjuret skrev:
Och vad var poängen? För jag missade den jag med.
Att han skulle öka kostnaderna och minska intäkterna i en redan ansträngd ekonomi. Jag tycker det framgick ganska tydligt.
 
harry73
Men vad spelar det för roll om Mexico betalar?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
O
S scim skrev:
Att han skulle öka kostnaderna och minska intäkterna i en redan ansträngd ekonomi. Jag tycker det framgick ganska tydligt.
Okej det var tur att du förtydligade poängen för den hade jag missat helt! Tydligen var jag inte ensam om det! Kanske för att poängen försvann i att det som skrevs stämmer på i stort varje politiker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.