80 961 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det låter mest som att ni tycker att en av USAs värsta kapitalister, och dessutom en medialt lyckad sådan genom dokusåporna, dessutom blev vald till landets ledare.
Jag förstår att det skaver, men vad har ni för alternativ?
Jag förstår att det skaver, men vad har ni för alternativ?
Först och främst så startades ju tråden med ett påstående som är raka motståndet till det du skriver, dvs att Trump skulle vara en av USA:s smartaste affärsmän, utan några belägg. Om du sedan läser vidare i tråden så har många förklarat varför så är inte är fallet.O Odjuret skrev:
Jag tycker det är skrämmande då folk sätter likhetstecken mellan förmögenhet och duktighet och intelligens.'
Ärligt talat så tyder en sådan åsikt på att personen i fråga har umgåtts för litet både med samhällets topp och samhällets botten.
Själv har jag stått tillräckligt mycket i brödköer för att veta att där kan man träffa på personer som är tillräckligt intelligenta och duktiga för att kunna åstadkomma vad som helst i livet och som hade kunnat göra bra ifrån sig både som nationens ledare och som koncernchefer om de inte hade fötts fattiga och sedan hållits nere av en kombination av återkommande otur och utslagningssamhälle.
Jag har också haft tillräckligt att göra med ministrar och riksdagsmän och höga tjänstemän direktörer och andra herrar för att veta att bland dem finns gott om personer som ligger på samma nivå i intelligens och duktighet som de allra mest fördummade och förslappade och medfött korkade individerna i brödköerna. Det vill säga på en nivå som innebär att personen i fråga inte klarar av någon annan typ av arbete än som tillräckligt hög herre och har de inte turen att födas med rätt kontakter och lämplig förmögenhet för att hamna på en sådan position så hamnar de i brödkön.
Dumskallarna finns helt klart spridda på alla nivåer!
Ärligt talat så tyder en sådan åsikt på att personen i fråga har umgåtts för litet både med samhällets topp och samhällets botten.
Själv har jag stått tillräckligt mycket i brödköer för att veta att där kan man träffa på personer som är tillräckligt intelligenta och duktiga för att kunna åstadkomma vad som helst i livet och som hade kunnat göra bra ifrån sig både som nationens ledare och som koncernchefer om de inte hade fötts fattiga och sedan hållits nere av en kombination av återkommande otur och utslagningssamhälle.
Jag har också haft tillräckligt att göra med ministrar och riksdagsmän och höga tjänstemän direktörer och andra herrar för att veta att bland dem finns gott om personer som ligger på samma nivå i intelligens och duktighet som de allra mest fördummade och förslappade och medfött korkade individerna i brödköerna. Det vill säga på en nivå som innebär att personen i fråga inte klarar av någon annan typ av arbete än som tillräckligt hög herre och har de inte turen att födas med rätt kontakter och lämplig förmögenhet för att hamna på en sådan position så hamnar de i brödkön.
Dumskallarna finns helt klart spridda på alla nivåer!
Jag försöker hitta en begriplig fråga eller påstående i ditt inlägg, men jag lyckas inte?KnockOnWood skrev:
Det enda vettiga alternativet åkte tyvärr ut mot Hillary, nämligen Bernie Sanders.KnockOnWood skrev:
Frågan är inte vad han inte gjort eller gjort illa utan vad som är förväntad av honom. En av förväntningarna varit att han ska göra usa ett säkert land. Med tanke på hur det går för Nord korea då har usa knappast blivit säkrare.O Odjuret skrev:Ni som verkligen verkar tro att Trump kommer sabba både världen och USA. Vad har han gjort hittills som är så illa?
Och som kommer att sabba världen?
Förresten hur är definitionen på en usel affärsman? Eftersom som Trump tydligen är en urusel affärsman. Men mig veterligen så har inte drivit alla bolag i kk. För det är väl ändå ett rimligt krav för bli kallad urusel...
Defi på en dålig iaffärsman är att prestera sämre än sina förväntningar. Förväntningar för en vanlig affärsman är att vinsten på sina affärer inte ska vara mindre än den vinst som marknaden i snitt producerar.
Indikatorn är vanligvis heltäckande index.
En framgångsrik och smart affärsman kan man definiera som en som slår index med god marginal under lång tid.
Ex vis Warren Buffet som har slagit index s&p 500 med 10% år efter år sen 1965.
En usel affärsman kan man definiera som en person som är motsatsen till Buffet, alltså ens affärer har gått betydlig sämre än snitt marknaden. Dj Trump har visat att hans affärer har gått ca 1000% sämre än marknaden.
Om man har lagt tid åt sina affärer då ska den förlorade tiden medräknas i förlusterna. Eftersom om man har bara lyft på luren och köpt en index fond då skulle man ägnat sin tid åt bättre saker.
Tja... jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor om vad han har gjort för fel. Är det Trumps fel att Nordkorea håller på med sina raketer? Så nu ska Trump få på foten för att Nordkorea fixar med sina raketer? Det kan man väl knappast klandra Trump för? Det är en händelse som ligger utanför hans kontroll. Eller har jag missat nått? Om detta nu skulle vara Trumps fel, hade det varit samma resonemang om det vore Hillery som vart president?L Lars48 skrev:Frågan är inte vad han inte gjort eller gjort illa utan vad som är förväntad av honom. En av förväntningarna varit att han ska göra usa ett säkert land. Med tanke på hur det går för Nord korea då har usa knappast blivit säkrare.
Defi på en dålig iaffärsman är att prestera sämre än sina förväntningar. Förväntningar för en vanlig affärsman är att vinsten på sina affärer inte ska vara mindre än den vinst som marknaden i snitt producerar.
Indikatorn är vanligvis heltäckande index.
En framgångsrik och smart affärsman kan man definiera som en som slår index med god marginal under lång tid.
Ex vis Warren Buffet som har slagit index s&p 500 med 10% år efter år sen 1965.
En usel affärsman kan man definiera som en person som är motsatsen till Buffet, alltså ens affärer har gått betydlig sämre än snitt marknaden. Dj Trump har visat att hans affärer har gått ca 1000% sämre än marknaden.
Om man har lagt tid åt sina affärer då ska den förlorade tiden medräknas i förlusterna. Eftersom om man har bara lyft på luren och köpt en index fond då skulle man ägnat sin tid åt bättre saker.
Trump är en ganska intressant person på nått sätt... För han har lyckats med konststycket att dela upp mänskligheten i 2 läger, ett som hatar honom och ett som älskar honom. Vilket märks tydligt här!
Om jag säger att Trump är en medel måttlig affärsman har jag fortfarande fel då? För urusel är han garanterat inte, då hade han varit i KK nu.... Men ni glömmer en sak, han har jobbat ganska hårt för att bli president, det har kostat mycket pengar samt mycket tid. Så under den tiden har han inte kunnat jobba så hårt? som affärsman, men ändå spendera många miljoner och fortfarande inte vara luspank... Det är väl ett par år eller nått sånt tror jag...
Redigerat:
Tja men inget svar på min fråga... man kan inte säga att han är en usel affärsman.S scim skrev:
Men väldigt intressant att så många reagerade så starkt när han vart beskriven som en smart och duktig affärsman. Varför är det så hemskt att säga nått sånt?
Varför reagerar man så stort på det? Det kanske hänger ihop med frågan varför är det så känsligt att säga något positivt om Trump
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
För mig funkar det precis tvärtom:C camaro1969 skrev:
http://www.skd.se/2017/08/16/kkk-ledare-hyllar-trump/
https://www.hd.se/2017-08-16/nazister-hyllar-trump
http://www.katolskvision.se/blog/?p=22075
Jag kan inte hålla med om ditt resonemang. En företagsledare har som arbetsuppgift att leda företaget med en viss tillväxt och vinst marginal. Om hen inte lyckas med det då har vederbörande misslyckats med arbetsuppgifterna. Hen kanske inte har gjort något fel alls och har lyckats införa massa med goda saker. Men arbetsuppgifterna har hen inte lyckats med. Det räcker gott och väl för att klassas som dålig/usel ledare.O Odjuret skrev:Tja... jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor om vad han har gjort för fel. Är det Trumps fel att Nordkorea håller på med sina raketer? Så nu ska Trump få på foten för att Nordkorea fixar med sina raketer? Det kan man väl knappast klandra Trump för? Det är en händelse som ligger utanför hans kontroll. Eller har jag missat nått? Om detta nu skulle vara Trumps fel, hade det varit samma resonemang om det vore Hillery som vart president?
Trump han kanske har lyckats med några framgångsrika affärer och inte gjort nåt fel som president men det räcker tyvärr inte för att klassa honom som dultig affärsman eller framgångsrik president. Allting kan inte vara hans fel men det som är hans fel är att inte lyckas med sina uppgifter.
Det handlar inte om händelser som ligger utanför hans kontroll. Han är vald för att få kontroll över händelserna.
Nordkorera är största hotet just nu mot usa. Inte vet jag vad han ska hitta på. Gör han inget åt det då är han garanterat en dålig president.
We are going to make US safe again !
Jag skulle inte f*n bo där och riskera få en vätebomb i huvet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg

