80 961 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
https://www.forbes.com/sites/debtwi...d-trumps-bankruptcy-memory-lane/#20458f464609 :BirgitS skrev:
"Long before Trump was known as a reality television star or a wannabe politician, his name was most recognizable as the larger-than-life owner of a casino-hotel empire. Trouble set in decades ago as each of the Atlantic City-based entities under Trump’s umbrella went through separate bankruptcies– the Trump Taj Mahal in 1991 and the Trump Plaza in 1992 –before reorganizing into Trump Hotels & Casino Resorts in 1995.Trump Hotel & Casino Resorts kept the debt of its three New Jersey properties (including the Trump Marina, now known as the Golden Nugget) in separate silos and was eventually forced to use multiple private placements to refinance $1.9 billion in total debt. That burden led to another bankruptcy in 2004– the first as a collective company –and another renaming, to Trump Entertainment."
Som jag förstått det så har Trump så många konkurser bakom sig att amerikanska banker inte längre vill låna ut till Trumps affärer. De vet att de inte brukar få tillbaka sina pengar.
Deutsche Bank blev sen Trumps bank (där han nu har de mesta lånen), men det har väl knakat lite i fogarna där också, t.ex. stämde Trump Deutsche Bank 2008 för att försöka krångla sig ur personliga garantier.
Så många bedömare tror att det numera är från Ryssland som Trump lånar pengar numera.
http://nordic.businessinsider.com/trump-russia-probe-follow-the-money-mueller-2017-6
Deutsche Bank blev sen Trumps bank (där han nu har de mesta lånen), men det har väl knakat lite i fogarna där också, t.ex. stämde Trump Deutsche Bank 2008 för att försöka krångla sig ur personliga garantier.
Så många bedömare tror att det numera är från Ryssland som Trump lånar pengar numera.
http://nordic.businessinsider.com/trump-russia-probe-follow-the-money-mueller-2017-6
detta är nog den roligaste tråden på länge här på BH...
man verkligen ser hur användare konsumerat aftonbladets "nyheter"
och bildar sig någon sorts objektiv bild av Trump.
tillåt mig att småle







man verkligen ser hur användare konsumerat aftonbladets "nyheter"
och bildar sig någon sorts objektiv bild av Trump.
tillåt mig att småle
Mycket möjligt, men jag vet faktiskt inte.C camaro1969 skrev:
Jag reagerade specifikt på din post där du skrev att du älskade trump mer pga vem som hatade honom. Och då jämförde jag det beteende med en proteströst.
Och ja jag tror att många ämerikaner la en proteströst när de röstade på trump, men det finns också en stor del idioter som faktiskt tror att han är bra för landet
Donald Trump, ja hans administration har ju varit riktigt bra för folk som tycker om en kombination av benny hill och nihilism iallafall, och nu med DACA verkar han skapa splittring inom republikanerna plus allt annat han gjort där som fått partiet att se ut som ett dysfunktionellt skämt som inte får nånting gjort trots en majoritet i alla husen. Ibland undrar jag om han är en mullvad skickad av demokraterna för att få republikanerna att se värre ut än dom...
Hursomhelst är det ju en indikation att globaliseringen har drabbat folk så hårt dom röstar på vem som helst som ens låtsas bry sig om dom, hur uppenbart full med skit han än må vara, hur uppenbart det är han kommer skita i dom och bara fortsätta ge de rikaste skattesänkningar.... Bernie Sanders skulle ha varit effektivare att hantera de problemen faktiskt IMO. Oavsett, vi ser nu dödsryckningarna i den ekonomiska regim (nyliberalismen) som tog över i 70 talet med Thatcher och sen Reagan. Det hände redan 2007-8 men tack vare bailouts ligger vi kvar i en sorts limbo. Men det är tydligt att status quo politiker vinner inte längre några val i de flesta länder. Men politikerna blivit så bekväma vid köttgrytorna att dom har svårt att slita sig, men vi ska se med tiden, kan ta 10 år ännu innan det är uppenbart för folket på gatan.
Jag skulle säga vi är i Sovjetunionens sits cirka 1980 talet och Trump är vår Gorbatjov med en form av narcissistisk tourettes.
Hursomhelst är det ju en indikation att globaliseringen har drabbat folk så hårt dom röstar på vem som helst som ens låtsas bry sig om dom, hur uppenbart full med skit han än må vara, hur uppenbart det är han kommer skita i dom och bara fortsätta ge de rikaste skattesänkningar.... Bernie Sanders skulle ha varit effektivare att hantera de problemen faktiskt IMO. Oavsett, vi ser nu dödsryckningarna i den ekonomiska regim (nyliberalismen) som tog över i 70 talet med Thatcher och sen Reagan. Det hände redan 2007-8 men tack vare bailouts ligger vi kvar i en sorts limbo. Men det är tydligt att status quo politiker vinner inte längre några val i de flesta länder. Men politikerna blivit så bekväma vid köttgrytorna att dom har svårt att slita sig, men vi ska se med tiden, kan ta 10 år ännu innan det är uppenbart för folket på gatan.
Jag skulle säga vi är i Sovjetunionens sits cirka 1980 talet och Trump är vår Gorbatjov med en form av narcissistisk tourettes.
Vilka tuffa krav du har. Jag kan nog tycka att det räcker om man lyckas sätta kanske hälften av alla sina bolag i konkurs för att kunna titulera sig urusel...O Odjuret skrev:
Tänk det är otroligt! Trump har lyckats med något stort, riktigt stort
Han har lyckats få folk i lilla Sverige att att verkligen tro att han kommer att lyckas!
Antingen som media tror det går åt helvete med USA eller de som tror han kommer göra bra saker.
Själv börjar jag bli road av alla här som gör allt såga hans yrke som affärsman. Det är väldigt viktigt att få alla att förstå hur dålig han.
Jag uppskattar era ansträngningar! Men jag måste erkänna att jag inte hade tänkt å få hjälp av honom. Jag inga problem på det planet! Jag vet redan hur jag ska planera mina tillgångar... En del går till huslånet resten går till frugan. Säkrare ställe att investera pengarna i finns inte.
Han har lyckats få folk i lilla Sverige att att verkligen tro att han kommer att lyckas!
Antingen som media tror det går åt helvete med USA eller de som tror han kommer göra bra saker.
Själv börjar jag bli road av alla här som gör allt såga hans yrke som affärsman. Det är väldigt viktigt att få alla att förstå hur dålig han.
Jag uppskattar era ansträngningar! Men jag måste erkänna att jag inte hade tänkt å få hjälp av honom. Jag inga problem på det planet! Jag vet redan hur jag ska planera mina tillgångar... En del går till huslånet resten går till frugan. Säkrare ställe att investera pengarna i finns inte.
Tråden började ju med ett påstående att han var en av USA:s smartaste affärsmän, menar du att detta skulle få stå oemotsagt och endast glada hejarop skulle tillåtas i tråden?O Odjuret skrev:
Det klagas på Trump för att han inte betalar skatt och att han som första president inte redovisar sina deklarationer. Han tycker han är smart och att han utnyttjat skattesystemet, men att han därför är den som kan fixa skattesystemet.
Han har inte behövt betala federal skatt på 18 år pga förlustavdrag.
Men det är väl helt korrekt. Det okay att kvitta vinster mot förluster.
Lite synd är det dock om honnom för state tax får han betala iaf. 2005 betalade han och Melania $38 milj i skatt motsvarande 25% mest i "alternative minimum tax" trots förlustavdrag. En skatt som Trump vill avskaffa.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-kan-ha-undvikit-hundratals-miljoner-dollar-i-skatt?
https://www.va.se/nyheter/2017/03/15/nya-uppgifter-sa-mycket-skatt-har-trump-betalat/
Han har inte behövt betala federal skatt på 18 år pga förlustavdrag.
Men det är väl helt korrekt. Det okay att kvitta vinster mot förluster.
Lite synd är det dock om honnom för state tax får han betala iaf. 2005 betalade han och Melania $38 milj i skatt motsvarande 25% mest i "alternative minimum tax" trots förlustavdrag. En skatt som Trump vill avskaffa.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-kan-ha-undvikit-hundratals-miljoner-dollar-i-skatt?
https://www.va.se/nyheter/2017/03/15/nya-uppgifter-sa-mycket-skatt-har-trump-betalat/