80 967 läst ·
1 247 svar
81k läst
1,2k svar
Donald Trump
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du menar att han kommer att ändra grundlagen så att han kan sitta kvar mer än 2 mandatperiod?C camaro1969 skrev:
Du skulle han platsa i den exklusiva skara av ledare som Putin, Berlusconi, Erdogan som jobbar på övergången till renodlad diktator
jag sa inte 3 perioder på raken, eller gjorde jag?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Enligt Wikipedia kan man bara bli vald två gånger. Har du annan information?:
https://sv.wikipedia.org/wiki/USA:s_president
https://sv.wikipedia.org/wiki/USA:s_president
10 år får jag fram, så det verkar inte gå sitta 3x4 som jag trodde.. däremot mer än 8 år
men roosevelt satt väl 3 perioder? de kanske har ändrat nå sen dess..
men roosevelt satt väl 3 perioder? de kanske har ändrat nå sen dess..
Max 2 gånger kan man bli vald som USA:s president, så om man som vicepresident blir president när presidenten dör, kan man efter att den mandatperioden går ut bli omvald 2 gånger.C camaro1969 skrev:
Trump kommer inte att klara det konststycket, men det finns hopp att Trumps efterträdare klarar det (om man nu hoppas att Mike Pence blir president i 10 år)
rätt intressant att du mår så dåligt av att trump är president, läst aftonbladet för mkt?
Karln är ju en vandrande riskfaktor!C camaro1969 skrev:
Såg du inte hur han uttalade sig i FN?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-inget-annat-val-an-att-forgora-nordkorea
OBS svt nyheter och inte aftonbladet!
Inget problem med mitt mående. Å andra sidan tror jag inte heller att mitt mående påverkar Trump eller världen i någon större utsträckning.C camaro1969 skrev:
Men det är synd att Trumps mående påverkar världen i en väldig stor utsträckning
svt nyheter är liknande aftonbladet så det är inget förvånande att de vinklar det på samma sätt.thomas33 skrev:
men du får gärna citera vad Trump sade utan svts vinkling.
ungefär detsamma som "look whats happening in sweden" de verkar inte förstå amerikaniska (medvetet)
Vinkla???
Det är ju filmat från FN-huset och inget de läser upp.
Alla nationer reagerade och det var första gången någon i deras talarstol riktade ett direkt hot mot ett annat land. Tycker inte du att det är allvarligt?
Det är ju filmat från FN-huset och inget de läser upp.
Alla nationer reagerade och det var första gången någon i deras talarstol riktade ett direkt hot mot ett annat land. Tycker inte du att det är allvarligt?
jag gissar att han sa något i stil med att, om nordkorea anfaller usa så kommer vi slå tillbaka, med följder såklart att det blir total förödelse..
eller sade han "vi har inget annat val än att förgöra nordkorea, vi startar till veckan" oavsett vad som händer framöver...
Vill man veta vad Trump sa och litar man inte på videoinspelningen, kan man läsa en avskrift av hans tal under följande länken https://www.whitehouse.gov/the-pres...-72nd-session-united-nations-general-assembly
Jag har ingen anledning att misstänka att den inte skulle stämma.
Jag har ingen anledning att misstänka att den inte skulle stämma.
verkar rimligt, jag hittade tyvärr inget O-klippt videoklipp.. men han säger alltså följande:
The United States has great strength and patience, but if it is forced to defend itself or its allies, we will have no choice but to totally destroy North Korea. Rocket Man is on a suicide mission for himself and for his regime. The United States is ready, willing and able, but hopefully this will not be necessary. That’s what the United Nations is all about; that’s what the United Nations is for. Let’s see how they do.
vad betyder egentligen "but hopefully this will not be necessary" är det detta som svt nyheter översätter till "Inget annat val än att förgöra Nordkorea" ?
The United States has great strength and patience, but if it is forced to defend itself or its allies, we will have no choice but to totally destroy North Korea. Rocket Man is on a suicide mission for himself and for his regime. The United States is ready, willing and able, but hopefully this will not be necessary. That’s what the United Nations is all about; that’s what the United Nations is for. Let’s see how they do.
vad betyder egentligen "but hopefully this will not be necessary" är det detta som svt nyheter översätter till "Inget annat val än att förgöra Nordkorea" ?
Nej, det betyder: Jag hoppas slippa kostnaden, så att jag kan bygga vidare på muren mot MexikoC camaro1969 skrev:
"Inget annat val än att förgöra Nordkorea" betyder:
Och att han därefter sägerC camaro1969 skrev:
kan uppfattas som hånfullt och det är ju inte så man brukar bedriva diplomati.C camaro1969 skrev: