Status
Inte öppen för fler kommentarer.
harry73
C camaro1969 skrev:
sedan kommer han troligtvis få sitta ytterligare en period på 4 år eftersom amerikanerna varit så nöjd med honom
Du menar att han kommer att ändra grundlagen så att han kan sitta kvar mer än 2 mandatperiod?
Du skulle han platsa i den exklusiva skara av ledare som Putin, Berlusconi, Erdogan som jobbar på övergången till renodlad diktator
 
jag sa inte 3 perioder på raken, eller gjorde jag?
 
10 år får jag fram, så det verkar inte gå sitta 3x4 som jag trodde.. däremot mer än 8 år
men roosevelt satt väl 3 perioder? de kanske har ändrat nå sen dess..
 
harry73
C camaro1969 skrev:
10 år får jag fram, så det verkar inte gå sitta 3x4 som jag trodde.. däremot mer än 8 år
Max 2 gånger kan man bli vald som USA:s president, så om man som vicepresident blir president när presidenten dör, kan man efter att den mandatperioden går ut bli omvald 2 gånger.
Trump kommer inte att klara det konststycket, men det finns hopp att Trumps efterträdare klarar det (om man nu hoppas att Mike Pence blir president i 10 år)
 
rätt intressant att du mår så dåligt av att trump är president, läst aftonbladet för mkt?
 
harry73
C camaro1969 skrev:
rätt intressant att du mår så dåligt av att trump är president, läst aftonbladet för mkt?
Inget problem med mitt mående. Å andra sidan tror jag inte heller att mitt mående påverkar Trump eller världen i någon större utsträckning.
Men det är synd att Trumps mående påverkar världen i en väldig stor utsträckning
 
  • Gilla
scim och 2 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Karln är ju en vandrande riskfaktor!
Såg du inte hur han uttalade sig i FN?
[länk]
OBS svt nyheter och inte aftonbladet!
svt nyheter är liknande aftonbladet så det är inget förvånande att de vinklar det på samma sätt.

men du får gärna citera vad Trump sade utan svts vinkling.

ungefär detsamma som "look whats happening in sweden" de verkar inte förstå amerikaniska (medvetet)
 
Vinkla???
Det är ju filmat från FN-huset och inget de läser upp.
Alla nationer reagerade och det var första gången någon i deras talarstol riktade ett direkt hot mot ett annat land. Tycker inte du att det är allvarligt?
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
jag gissar att han sa något i stil med att, om nordkorea anfaller usa så kommer vi slå tillbaka, med följder såklart att det blir total förödelse..
 
eller sade han "vi har inget annat val än att förgöra nordkorea, vi startar till veckan" oavsett vad som händer framöver...
 
harry73
  • Gilla
Solari och 3 till
  • Laddar…
verkar rimligt, jag hittade tyvärr inget O-klippt videoklipp.. men han säger alltså följande:

The United States has great strength and patience, but if it is forced to defend itself or its allies, we will have no choice but to totally destroy North Korea. Rocket Man is on a suicide mission for himself and for his regime. The United States is ready, willing and able, but hopefully this will not be necessary. That’s what the United Nations is all about; that’s what the United Nations is for. Let’s see how they do.

vad betyder egentligen "but hopefully this will not be necessary" är det detta som svt nyheter översätter till "Inget annat val än att förgöra Nordkorea" ?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
harry73
C camaro1969 skrev:
vad betyder egentligen "but hopefully this will not be necessary" är det detta som svt nyheter översätter till "Inget annat val än att förgöra Nordkorea" ?
Nej, det betyder: Jag hoppas slippa kostnaden, så att jag kan bygga vidare på muren mot Mexiko
"Inget annat val än att förgöra Nordkorea" betyder:
C camaro1969 skrev:
we will have no choice but to totally destroy North Korea.
Och att han därefter säger
C camaro1969 skrev:
Rocket Man is on a suicide mission for himself and for his regime
kan uppfattas som hånfullt och det är ju inte så man brukar bedriva diplomati.
 
  • Gilla
Solari och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.