Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Satirisk tecknad bild med en elefant iklädd hembiträdeskläder talar i telefon, medan en karikerad pojke twittrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L
Fairlane Fairlane skrev:
Och Bernie Sanders som kommunist samt det demokratiska partiet som kommunistiskt? Är det vi som ska motbevisa eller du som borde bevisa?
Det räcker med att läsa vad jag skriver. Jag skrev att om jag säger något så är det jag som ska stå för det. Det jag inte tänker göra, är att skriva en lång harang och posta. För detta är ett forum och då måste det gå fram och tillbaka. Dvs en konversation. Vi kan prata om hur vida Sanders är kommunist eller inte. Du kan säga att han inte är det, och ge argument. Jag kan ge argument.
Är ingen intresserad av några argument. Så skriver jag inget om det. Vi kan prata om något annat som intresserar dig.
Ja, det var en vit person, men det var en högerextremist som körde ihjäl en person som demonstrerade för svartas rättigheter och DT var inte lika snabb att fördöma som i andra händelser, inte på långa vägar och inte heller lika entydig i sitt fördömande. Helt plötsligt hade båda sidor ansvar i det som hänt, något som aldrig varit fallet i andra sammanhang.
Fråga? Så du vill inte fördöma AFA som var där och började bråket? Hur kan man inte se att båda sidor måste fördömas? I vilka andra sammanhang, där två grupper slåss fördöms inte båda sidor? Fattar inte alls vad du menar?
Jag lägger dock helt ner den här diskussionen med dig. Det är meningslöst att försöka bevisa något för en som tror på mer eller mindre varenda konspirationsteori, då bevisen aldrig kommer räcka.
Det brukar bli så. Varför tror du att du ska lyckas övertyga mig om något? Det kan aldrig vara målet. Det går dock att gå segrande ur en konversation, fast egentligen så är det så att man lär sig något på att bara prata. Nu har jag sagt saker som inte varit del av saker du har vetat. Jag har kastat in saker i din filterbubbla.
Med tanke på att du påbörjar argumentering men släpper den lika fort då vi börjar kolla närmare på saker, så är det tråkigt. Det är nämligen så att man lär sig väldigt mycket på detaljer.
Inte ens den medicinska rapporten duger. Om det däremot kommer ett rykte om att HC vill bomba andra länder eller mörda enskilda personer behövs inte särskilt starka bevis.
Det är intressant detta med världsbilden. Tycker detta belyser väldigt bra problematiken.
Så som jag ser det, så är grundproblemet hur världen fungerar. Det är från toppen både media, stater, myndigheter, NGO, mm som ljuger, förvränger och har agendor. Följer man då slaviskt MSMs rapportering, sväljer dessa med hull och hår. Inte verifierar med andra källor. Som alternativmedia eller bara någon som var där. Samt endast läser myndigheternas förklaringar och bevisning. Ja, då kommer du i vissa fall att hamna väldigt långt från vad som faktiskt hände.
Detaljerna och rykten är viktiga. Om än de inte ger någon binär sanning, men de ger något.

Tidningar och andra har använt år för att bygga upp en bild av hur de vill få människor att tänka. Aftonbladet har varje dag en artikel som ska måla DT i negativt ljus. Det är inte nyheter vi får, det är propaganda. När jag ställer en enkel fråga? "På vilket sätt har DT, infört något rasistiskt sedan han blev president?" Ja, då får man inga svar av er. Ni "vet bara" att han är rasist men kan inte backa upp det med någon fakta. Ja, inte ens argumentera för det.
Sedan får jag skriva det om och om ingen.
Jag skiljer på saker jag spekulerar i, "Kanske var de aldrig på månen, jag tror inte det". Och saker som inte är spekulationer utan kunskap kring händelser och annat.
Ska man summera det hela, så beror allt på att många ännu inte tror att MSM och staten medvetet ständigt ljuger. Utan folk tror fortfarande på objektiv media.
Därför blir det totalt osannolikt för dig att tro att polisen fick order om att skapa en sammandrabbning mellan de två grupperna. Trotts att alla bevis pekar på att så var fallet. Ja, det är inte ens svårt att se.
Fråga bara de som faktiskt var där.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Behövs väl inga bevis alls, räcker gott med ryktet.
Jag skrev innan att HC's problem är inte ett rykte. Det är mängden rykten. Det finns floder med saker som framkommit. Från personer som jobbat nära henne, medarbetare osv.
Det är inte avpixlat som påstår, eller är ursprungskällan.
Men det märkligt. Här sitter ni och inte tror på något om HC. Men alla amerikanare, ja, de flesta av dem. Vet vem hon är och ogillar henne. Ja, tom hennes egna parti ogillar henne. Man vet hur korrupt hon är. Men Svenskar, ja de är de mest indoktrinerade av alla. Inga hatar DT mer än här, eller gillar HC mer än här. Det säger något om hur effektiv indoktrineringen är.
Räcker t.o.m om det på avpixlat står att någon hoppas att Hillary skulle säga det, så blir det snart en djup sanning att hon verkligen sagt det.
Samtidigt så tror ni på varje rykte kring DT. Har bara något sagt att hen hört ett rykte om att DT får två kulor glass, när alla andra får en. Ja, då tror ni på det direkt.
Ni är bara komiska.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
F
L Lolight skrev:
Samtidigt så tror ni på varje rykte kring DT
Behövs inga rykten, räcker gott med att läsa hans egna tweets för att förstå att karln är direkt olämplig för jobbet.

• Gilla
Kemisten och 1 till
  • Laddar…
harry73
L Lolight skrev:
Jag svarar på alla frågor.
Är det sant? Jag tycker fortfarande att det är tråkigt att du valde att inte svara på min tidigare fråga i en annan tråd
Skärmdump från Byggahus.se forum där en användare uttrycker besvikelse över saknad respons på en tidigare fråga.
Skapa konto

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag har raderat en off topic allmänpolitisk diskussion om höger-vänster och annan osaklig diskussion. Vi pratar om Donald Trump här.

För att leda diskussionen framåt så föreslår jag att den som påstår att HC har sagt att hon tänker mörda människor och bomba länder, eller att DT är en rasist, bara googlar det och presenterar en trovärdig källa för sitt påstående. Jag får massor av träffar i alla fall när jag googlar ett av påståendena.

/Moderator

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Diskussionen fortsätter framåt genom att Trump tänker delta i det prestigefulla ekonomiska årsmötet i Davos. Kritisera frihandel o globalisering står på agendan.
Det ska bli jätte kul tillsammans med Trump i Davos.

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
L
Mina misstankar om DT säger mig att han i praktiken inte kommer göra några inskränkningar på frihandel eller globalisering. Globalisering är inte frihandel. Tvärtom. Globalisering binder ris åt rygg för de länder som skriver på dessa "fria" avtal. Där hela länder kan stämmas av enskilda företag om landets lagar inte passar företaget.

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
L
harry73 harry73 skrev:
Är det sant? Jag tycker fortfarande att det är tråkigt att du valde att inte svara på min tidigare fråga i en annan tråd
[bild]
Det är inte nyttigt för dig. Allt håller ändå på att rullas upp nu. Tar visserligen några år.

harry73
Det skulle vara en bra grej om Trump förkastar frihandelsavtalet, men jag tror inte heller det kommer att hända

L
harry73 harry73 skrev:
Det skulle vara en bra grej om Trump förkastar frihandelsavtalet, men jag tror inte heller det kommer att hända
Tyvärr blir det som jag trodde. Hans uppgift var att bli hatade av alla. Det verkar han nu bli också. De som röstade på han, för de önskade vissa saker, ja dessa inför han nu inte. Demokraterna borde vara nöjda men det är de inte.

harry73
Syd koreas president tackade honom i alla fall för insatserna i koreakonfliktet

O
harry73 harry73 skrev:
Syd koreas president tackade honom i alla fall för insatserna i koreakonfliktet
Då borde han nästan bli årets president......

I Sydkorea... För Nordkorea har tydligen hittat någon som är bättre :D

O
Gjorde en snabb googling på Trump och rasist. Jag hittade inget som han har gjort. Han har inte varit lika mycket motståndare mot de rasistiska rörelser som finns som han kanske borde. Men det är inte samma sak som att han är det.

Dock så tycker jag att han är en väldigt sympatisk människa...

Han gör allt för att inte bli omvald

harry73
@Stingray468 la upp en bild i humorhörnan som passar bra här med :)
Illustration av Roswell-incidenten med militärer, en flyende alien och kraschat rymdskepp.
Skapa konto

Det bevisar också att discussionen om Aliens var on topic ;)
Man med ifrågasättande uttryck och texten "Trump winning the election?! MUST BE ALIENS.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.