Status
Inte öppen för fler kommentarer.
I
B byggnisse99 skrev:
Stäng ner den här tråden!
Jag vet inte bakgrunden till den men det finns åtskilliga andra sajter om man vill diskutera politik, låt denna sajt vara ett forum för fastighet/bygg o till det relaterade frågor och diskussioner. Politiska frågor som rör fastighet o boenden kan möjligtvis vara intressanta här men inte övrig politik.
Så länge det inte leder till osämja finns det väl igen anledning att stänga tråden? Det är ju var och ens val om de vill besöka den.

• Gilla
harry73 och 3 till
  • Laddar…
L
ion skrev:
Så länge det inte leder till osämja finns det väl igen anledning att stänga tråden? Det är ju var och ens val om de vill besöka den.
Håller med. Kunskap är lätt att bära och här verkar det faktiskt fungera att prata om politik, utan att det resulterar i pajkastning eller godwins lag.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Staffans2000
S scim skrev:
Trump skryter om hur han kan våldföra sig på kvinnor, och komma undan med det för att han är känd. Om du tycker det är ett acceptabelt beteende kan jag bara beklaga å din och din omgivnings vägnar.

Och nej, jag jag har aldrig hört något liknande från någon i min vänkrets, bara från vidriga personer på behagligt avstånd från den.
Bästa scim!
Antingen slarvar du, eller också försöker du lura oss!
Trump säger aldrig att han kan våldföra sig på kvinnor. Han säger -. And when you’re a star, they let you do it. Dom tillåter det! Konversationen blir lite annorlunda mellan de två pösmunkarna om man läser hela texten och inte bara dina utvalda delar. Det är alltså inte tal om något våld överhuvud taget. Liksom dessa gossar (se nedan) omger sig nog trump med en samling groupies som hoppas kunna sola sig i hans glans i utbyte mot lite "hanky panky". Dvs. en gemensam överenskommelse mellan vuxna människor där det är ett givande och tagande för båda parter.

Bill med sin favoritleksak.
Man i röd tröja med en cigarr i munnen.

Robert och jimmy
Två rockmusiker på scen, en spelar på en elgitarr och den andra har lockigt hår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samt den här misslyckade aborten som mördade tre personer för några cyklar.
Och tack vare det fick han en packe groupies.
Svartvit bild av en ung man med långt hår som tittar framåt.
Skapa konto

Vänliga hälsningar

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Bästa scim!
Antingen slarvar du, eller också försöker du lura oss!
Trump säger aldrig att han kan våldföra sig på kvinnor. Han säger -. And when you’re a star, they let you do it. Dom tillåter det! Konversationen blir lite annorlunda mellan de två pösmunkarna om man läser hela texten och inte bara dina utvalda delar. Det är alltså inte tal om något våld överhuvud taget. Liksom dessa gossar (se nedan) omger sig nog trump med en samling groupies som hoppas kunna sola sig i hans glans i utbyte mot lite "hanky panky". Dvs. en gemensam överenskommelse mellan vuxna människor där det är ett givande och tagande för båda parter.
Du borde googla frozen fright och lyssna på Linnea Claessons sommarprat. Du kan ju läsa ikapp om metoo-kampanjen när du ändå är igång.

Att man kommer undan med det innebär inte att det funnits samtycke. Vem vet, Trump kanske bara snackade skit (alla anklagelser mot honom tyder dock inte på det), men det är ändå ett vidrigt sätt att uttrycka sig, speciellt för en blivande president. Det insåg ju tom Trump själv, då han bad om ursäkt för hur han uttryckt sig, och det hör man ju sällan honom göra.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
harry73
Donald Trump styrs framförallt av sin egen plånbok och eventuellt status.
Lolight nämnde tidigare att dt hängde på clintons fester och det passar bra in i bilden att han vill gärna vara nära makten och kan utan problem ändra åsikt för att hamna där

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
L
harry73 harry73 skrev:
Lolight nämnde tidigare att dt hängde på clintons fester och det passar bra in i bilden att han vill gärna vara nära makten och kan utan problem ändra åsikt för att hamna där
DT är enligt mig helt styrd av makten. Och makten, vad är det? Det är folket med massor av pengar. Alla politiker är helt styrda av makten i USA, anser jag. Det är vad jag och många i USA anser. Dock trodde många och chansade på DT att han inte skulle vara en sådan person. Då han pratade om att rensa upp i träsket. Jag tror inte det blir några rensningar alls.

L
harry73 harry73 skrev:
Så som jag ser det, så är det så här. Likt en skådespelare, så gör skådespelaren det denna gör bäst. Nämligen spela ett skådespel. Det är manus och de tyr vad som ska sägas och styr pjäsen.
DT vet att han är bra på att vara med i TV och skrika "du är avskedad". Då glänser han, när han får göra det. Att vara agitator och stå och elda på lyssnare gör han bra. Att skriva på twitter, gör han för att han har en agenda med det.

De som känner han, säger att han egentligen är en ganska osäker person, och som tar personliga pikar hårt. Han kan egentligen inte så mycket om politik. Men det ska kvitta, det har man rådgivare till. Nu är det dock så att de som viskar vad han ska tycka och göra, är delar av den mäktiga eliten bakom Wall Street, och vissa företagsimperium. Det andra örat har han emot sin egen familj, både frugan, dottern och framförallt svärsonen lyssnar han mycket på. Ja, man skulle kunna säga att han litar enbart på egna familjen. Några personliga vänner som han litar på har han inte direkt. Till saken hör också att dottern är en stor liberal. Även om hon inte vill visa det offentligt. Han själv är inte lika liberal. Han försöker bara göra jobbet som de andra önskar så bra som möjligt.
Det är fel att tro att han är ett stort ego och bara kör egna agendor hela tiden. Så är inte alls fallet. Han styrs av de som fick han vald och de han har fått sina pengar till sina företag från.

S scim skrev:
Men hursomhelst, du är alltså ok med en vinstdrivande poliskår, men samtidigt lite mer tveksam till vinstdrivande elbolag:
De flesta elnätsbolag sitter på ett lokalt monopol, därav problemet.
Det finns alltså ingen konkurrens, och de kan ta ut vilka priser de vill,
upp till ett tak, bestämt av energimarknadsinspektionen.

• Gilla
Lolight
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Håller helt med, tycker i princip all infrastruktur skall vara offentligt ägd. Men att upprätthålla lag och ordning är i allra högsta grad en statlig angelägenhet, och en misslyckad upphandling skulle få katastrofala konsekvenser.

I
S scim skrev:
Håller helt med, tycker i princip all infrastruktur skall vara offentligt ägd. Men att upprätthålla lag och ordning är i allra högsta grad en statlig angelägenhet, och en misslyckad upphandling skulle få katastrofala konsekvenser.
Inkluderar du väg och räls håller jag inte med, skulle bli väldiga variationer på dessa beroende på kommunernas ekonomi och storlek.

I
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men det är ju i lag reglerat. http://www.energimarknadsinspektionen.se/sv/for-energikonsument/el/Elnat/elnatsavgift/ Det borde betyda att den som vill konkurrera med lägre priser gör en förlust eller mindre, om alls någon vinst.

ion skrev:
Inkluderar du väg och räls håller jag inte med, skulle bli väldiga variationer på dessa beroende på kommunernas ekonomi och storlek.
Jag menade inte att väg och räls skulle vara kommunal om du tolkade mitt inlägg så.

harry73
Sammanställning av två bilder: man i kostym och en fågel med liknande hår och fjäderskrud.
Skapa konto

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
ion skrev:
Det borde betyda att den som vill konkurrera med lägre priser gör en förlust eller mindre, om alls någon vinst.
Du har nog inte förstått det där riktigt. Det finns överhuvud taget ingen möjlighet att konkurrera. Det är olagligt.

Från http://ei.se/sv/for-energikonsument/el/Elnat/ :
Riksdagen har beslutat att elnäten ska drivas som monopol och att vi på Energimarknadsinspektionen (Ei) ska övervaka och reglera elnätsföretagens verksamhet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.