Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Frågan är väl snarare om folk sympatiserar med DTs ideer som han gick till val på och vad han vill förändra, än om man tycker han är en bra person.

BirgitS
ion skrev:
#299 förblev obemött? Ni som hatar Trump för hans personlighet men skyller hatet på att han deporterar folk, hatar ni även Löfven?
En lustig notering när det kommer till sådana här diskussioner, som i tråden, är att det uppkommer tydliga grupperingar. De som är anti visar det tydligt genom att " gilla " så snart en meningsfrände skriver en rad. De som däremot håller sig neutrala och öppna för andras åsikter " gillar " när det skrivs något bra. Fanns det inte psykologer här? Jag konstaterade, ni kan ju analysera det.
Jag hatar som sagt inte Trump och det finns mycket som svenska politiker tycker som jag inte håller med om men hatar dem inte för det. Jag försöker undvika att se världen så svart-vit som ordet "hatar" indikerar. Så jag läser gärna om du har något positivt som Trump har gjort.

Jag gillar inlägg som jag håller med om och är bra skrivna, det innebär att jag slipper skiva något likartat själv.

• Gilla
Lars48 och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
F Finndjävel skrev:
Lyckligtvis så har Trump ingen med sig, varken demokrater eller republikaner verkar gilla honom. Han saknar stöd i både Senaten och underhuset. Så om tre år eller eventuellt tidigare så lär vi slippa honom i politiken, då kan han gå tillbaka till sina Hollywoodproduktioner.
Skall vi slå vad?
Jänkarnas fäbless för att välja om en sittande president har gynnat betydligt större oduglingar än Trump. Ni har väl inte glömt Mr. Walker?

Man i kostym skyddar sig mot regn med en genomskinlig plastponcho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag läst igenom hela tråden, the Donald väcker onekligen känslor. Blir lite förvånad av att ingen ens nämnt varumärket Trump som han byggde upp när hans affärsverksamhet började gunga. Vändningen kom med hans deltagande i tv serien the Apprentice för Trump hade tidigt förstått värdet av ett varumärke, sitt eget namn - loggan är allt, produkten är inget. Han jobbade hårt för att kleta sitt namn på allehanda produkter och att synas i alla möjliga sammanhang. För varje gång han syns och hörs når försäljningen av hans slipsar nya höjder. Finns inget varumärke som säljer högre än statusen som USAs president. Han upptäckte tidigt att det var mer lättförtjänta pengar att sälja sitt namn till byggherrar än att själv äga fastigheterna. Han äger ff Trump tower och fastigheten i Florida Mar-a-Lago och där höjdes medlemsavgiften från blygsamma 100.000 dollar till 200.000 dollar i årsavgift när han blev president. Allt går ner i familjen Trumps fickor.
Han styr USA som en vd vilket antagligen var hans ambition. Han utnyttjade vreden hos alla arbetslösa, människor som arbetat i en produktion som inte längre fanns i USA därför att han och hans gelikar tjänade mera pengar på sina varumärken än att hålla på med riskabel varutillverkning i USA..
För varje minut under hans presidentskap ökar värdet av hans varumärke och man kan nog utan att vara alltför kritisk påstå att han profiterar på sitt offentliga ämbete. Bra eller omoraliskt? Det får väl var och en ta ställning till.

• Gilla
Lars48 och 2 till
  • Laddar…
harry73
kul med nya synvinklar :)

O Odjuret skrev:
I Sverige är media väldigt negativa till Trump...
harry73 harry73 skrev:
Kan det finnas en anledning för det?
Ja svensk medias extrema vänstervridning.

I en demokrati så har media en oerhört viktig uppgift i att bevaka makten åt folket.

Men i Sverige idag granskar media folket åt makten..

Varför tror du "alternativmedia" såsom friatider, samhällsnytt mfl mfl existerar öht?

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Varför tror du "alternativmedia" såsom friatider, samhällsnytt mfl mfl existerar öht?
För att vissa föredrar att läsa nyheter som är i linje med sina fördomar.

• Gilla
Valkyr och 5 till
  • Laddar…
Ridå..

Fairlane
Ja svensk medias extrema vänstervridning.

I en demokrati så har media en oerhört viktig uppgift i att bevaka makten åt folket.

Men i Sverige idag granskar media folket åt makten..

Om allt vänster om Fria Tider etc är extrem vänster så följer man kanske en annan höger/vänsterskala än de flesta i samhället.

Svenska Dagbladet - Obunden Moderat <-- Extremvänster?
Dagens Nyheter - Oberoende Liberal <-- Extremvänster?
Expressen - Oberoende Liberal <-- Extremvänster?
Sydsvenskan - Oberoende Liberal <-- Extremvänster?
Aftonbladet - - Oberoende Socialdemokratisk <-- Extremvänster?
Dagens Industri - Oberoende <-- Extremvänster
Östgöta Correspondenten - oberoende borglig <-- Extremvänster?
Nya Wermlands-Tidningen - konservativ <-- Extremvänster?
Upsala Nya Tidning - Liberal <-- Extremvänster?
Helsingborgs Dagblad - Oberoende Liberal <-- Extremvänster
Göteborgsposten - Oberoende Liberal <-- Extremvänster
Nerikes Allehanda - Oberoende Liberal <-- Extremvänster

Jag tror jag har fått med de tidningar med enn upplaga över 50,000

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Förutom att du missade ett extrem extremvänster vid aftonbladet så fick du till det ganska bra. :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:

Fairlane
Förutom att du missade ett extrem extremvänster vid aftonbladet så fick du till det ganska bra. :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
Aftonbladet finns med i min listning. Den är oberoende Socialdemokratisk. Om det är extrem extremvänster så låter det lite som att NMR är vad man jämför med.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Sen håller ju iofs Alice Teodorescu på att styra om GP i rätt riktning.

Ja NMR är väl så extremt långt ut på högerflanken det går komma.

Precis som AFA, EXPO, och Aftonbladet är så extremt vänster det går att komma på vänsterflanken.
Med SVT/SR tätt flåsande i nacken.

• Gilla
Asfaltsjobbaren och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Sen håller ju iofs Alice Teodorescu på att styra om GP i rätt riktning.
Det känns lite som att scim var hyfsat rätt ute med: "För att vissa föredrar att läsa nyheter som är i linje med sina fördomar."

Alla som inte tycker som jag är extremvänster och deras texter vill jag inte läsa.

• Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
harry73
Att median skulle vara vänstervriden används ofta som argument. Jag förstår dock inte varför folk tycker det. Jag tycker att det finns tidningar både till höger och vänster och både konservativ och progressiv. Och artiklar som handlar om subjektiva saker kan jag läsa i flera tidningar för att få en bra uppfattning.

Man kan undra hur bra ens egen världsuppfattning är om man hittar all media på vänstra sidan av sig (extrem på vänstra sidan även)

• Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.