Hej,
jag har sedan 2019 en domkraft från Jula av märket Hamron som ej längre vill lyfta trots avluftning av systemet, varpå jag antog att olja behövde fyllas på. Jag blir dock något förbryllad av deras bruksanvisning (vilket inte är första gången..) i och med att det nämns både "påfyllningsplugg" (som pekar mot den röda täckpluggen under vilken det finns en skuvplugg) och "påfyllningshål", vilket då skulle vara den på själva kolven. Jag blir dock konfunderad i och med att det inte finns någon täckplugg för detta hål?
Bifogar ett par snabba foton på själva domkraften och ur manualen.
Med vänlig hälsning,
Marcus
jag har sedan 2019 en domkraft från Jula av märket Hamron som ej längre vill lyfta trots avluftning av systemet, varpå jag antog att olja behövde fyllas på. Jag blir dock något förbryllad av deras bruksanvisning (vilket inte är första gången..) i och med att det nämns både "påfyllningsplugg" (som pekar mot den röda täckpluggen under vilken det finns en skuvplugg) och "påfyllningshål", vilket då skulle vara den på själva kolven. Jag blir dock konfunderad i och med att det inte finns någon täckplugg för detta hål?
Bifogar ett par snabba foton på själva domkraften och ur manualen.
Med vänlig hälsning,
Marcus
Alecn har nog rätt svar. En alternativ metod som nog är fel, men fungerar är att lossa sänkningskruven, sedsn fyller man på 1ml i taget och pumpar mellan varje påfyllning. Jag fyllde min så förra veckan. Men som sagt pluggen är den rätta påfyllningsvägen.
Hej och tack för snabba svar! Ja, det visade mycket riktigt en övermålad plugg (sent aprilskämt?). Jag provar att fylla på och funktionstesta när tillfälle ges.
Varför det?
Klicka här för att svara