10 303 läst ·
38 svar
10k läst
38 svar
Domar där grannen sågat ner annans buskar
Så du menar att det är okej att utan lov gå över till grannen och såga ner buskar/träd motsvarande bara för att du tycker de ser döda ut, eller missförstånd jag dig?Hep skrev:
Vänta nu - handlar det här om spirea? Om det är så finns bara två alternativ. Antingen har grannen rätt och de var (mer eller mindre) döda, eller så har de blivit buskar igen. I dag är det exakt en månad sedan jag kapade ner vår spirea till mindre än fem cm och nu är den uppe på mellan 30 och 40 cm.
I övrigt kan jag bara hålla med de som säger att det här aldrig lär leda till åtal. Tyvärr då det kanske är det enda som skulle få grannen att fatta. Fast kanske ändå bättre för TS att bara försöka gå vidare i livet.
Vi har tagit bort vår spirea varje år sedan 1995, den står där fortfarande ocg blommar fint varje sommar för att vi inte orkat gräva upp roten som är insprängd i klippan.
Så hade du inte sagt något hade allt varit frid och fröjd nu och dina spireor vacker föryngrade.
Så hade du inte sagt något hade allt varit frid och fröjd nu och dina spireor vacker föryngrade.
Absolut inte. Grannen borde få en snigel på ögat eller något värre. Det jag menar är att om kapningen skedde för ett år sedan och buskarna nu närmar sig en meter i höjd, borde det vara lättare att gå vidare i livet jämfört med om det var några äppelträd eller annat som inte självreparerar sig.Tobbe.A skrev:
Det finns inga buskar längre. annars hade nog ts inte startat tråden.Hep skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-ner-annans-buskar.383438/page-2#post-3782608
Redigerat:
Vilka buskar? De togs ju bort med rötterna.Hep skrev:
——-
knipo hann visst svara precis innan
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 239 inlägg
Ja, det måste vara jättesvårt att gå vidare juridiskt mot en granne som hjälpt en gräva upp buskar man ville bli av med. Man undrar ju hur TS tänker!Hep skrev:
(Inlägget kan innehålla spår av ironi.)
Finns många fall som blir preskriberade innan polis/åklagare hunnit utreda saken. Har varit så i åratal. Sen om några grova brott finns med där vet jag inte.C cpalm skrev:
Visste du verkligen inte det?
(Länkar till det första jag fick upp på en snabb googling)
https://sverigesradio.se/artikel/6651425
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Parkera en enorm husbil där, det är empiriskt provat och fungerar mycket väl.B Bocca skrev:
Klicka här för att svara