4 539 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Dolt fel - spricka i betongen i golvet på övervåningen?
Stort tack för alla era svar - det känns som att sprickor i betong är sådant som händer i hus som hängt med ett tag. Det låter som att man kanske eventuellt kan få det som dolt fel, om man får dit en besiktningsman som gör en sådan bedömning.
För att ge lite mer bakgrund till huset som slog mig nu när jag läst era svar, så är bubbelbadet 300 liters, och inmonterat av ägare två (den som vi köpte huset av). Innan dess vet jag inte vad det var på den platsen i badrummet, för badrummet renoverades av ägare två.
Tack för engagemanget i min oro kring sprickan. Jag har fotograferat den, och satt påminnelser om 3 månader att fota igen och se om den blivit större.
För att ge lite mer bakgrund till huset som slog mig nu när jag läst era svar, så är bubbelbadet 300 liters, och inmonterat av ägare två (den som vi köpte huset av). Innan dess vet jag inte vad det var på den platsen i badrummet, för badrummet renoverades av ägare två.
Tack för engagemanget i min oro kring sprickan. Jag har fotograferat den, och satt påminnelser om 3 månader att fota igen och se om den blivit större.
Lycka till!D David_St skrev:Stort tack för alla era svar - det känns som att sprickor i betong är sådant som händer i hus som hängt med ett tag. Det låter som att man kanske eventuellt kan få det som dolt fel, om man får dit en besiktningsman som gör en sådan bedömning.
Ta en tuschpenna och dra ett streck där sprickan börjar och där sprickan slutar.D David_St skrev:Stort tack för alla era svar - det känns som att sprickor i betong är sådant som händer i hus som hängt med ett tag. Det låter som att man kanske eventuellt kan få det som dolt fel, om man får dit en besiktningsman som gör en sådan bedömning.
Klicka här för att svara