epoxygolvfärg fungerar utmärkt som fuktskydd, men skall du inte måla utan vara obehandlat eller sätta plattor så bör du ha ett fuktskydd. Iaf ifall du som jag använde lip 230 flytspackel( samma som för badrum). Dessa typer av spackel är inte vattenbeständinga.

Hej!

Nu är det bestämt, det blir flytspackling + klinkers.
Men ska ta och dokumentera det innan med foton.
Borde man inte kunna stämma dem för att betonggolvet inte är jämnt?
Förutom obefintligt fall till brunnarna så ställer sig ju vattnet i 2-3 försänkningar till..

Känns som något som ganska uppenbart skulle gått att upptäcka när du undersökte huset före köp.

Fast det ser man ju inte när golvet är torrt och rent.
Man tänker ju sig inte att golvet är snett så man måste mäta upp det med en stålkula innan köp precis..

Fast det är en lämplig metod när man uppfyller sin undersökningsplikt.

johle9 skrev:
Fast det ser man ju inte när golvet är torrt och rent.
Man tänker ju sig inte att golvet är snett så man måste mäta upp det med en stålkula innan köp precis..
I undersökningsplikten så ingår att "undersöka" hur det ligger till.
Vad man "tänker" sig har mindre betydelse - så länge som man "lätt" kan komma åt och mäta/titta.

Och just fall är som sagt lätt att se med hjälp av tex en kula, som besiktningsmannen brukar ha med sig...

/K

Det är ganska vanligt att garagegolv inte har fall, grannen byggde ett garage i vinter och valde att inte ha fall. Så, nej det kan inte räknas som dolt fel.

C
Alltså, jag förstår inte problemet? Borde inte det allra billigaste vara att ställa upp det du har i garaget på läkt och införskaffa en gummiskrapa? Jag tänker då inte krångla med nåt fall i mitt garage, det får bli som plattan blev, gropig och dan (och utan golvbrunn eller fall).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.