7 450 läst ·
37 svar
7k läst
37 svar
Dolt fel inget fall på garagegolv?
epoxygolvfärg fungerar utmärkt som fuktskydd, men skall du inte måla utan vara obehandlat eller sätta plattor så bör du ha ett fuktskydd. Iaf ifall du som jag använde lip 230 flytspackel( samma som för badrum). Dessa typer av spackel är inte vattenbeständinga.
Hej!
Nu är det bestämt, det blir flytspackling + klinkers.
Men ska ta och dokumentera det innan med foton.
Borde man inte kunna stämma dem för att betonggolvet inte är jämnt?
Förutom obefintligt fall till brunnarna så ställer sig ju vattnet i 2-3 försänkningar till..
Nu är det bestämt, det blir flytspackling + klinkers.
Men ska ta och dokumentera det innan med foton.
Borde man inte kunna stämma dem för att betonggolvet inte är jämnt?
Förutom obefintligt fall till brunnarna så ställer sig ju vattnet i 2-3 försänkningar till..
Moderator
· Stockholm
· 57 838 inlägg
Känns som något som ganska uppenbart skulle gått att upptäcka när du undersökte huset före köp.
Moderator
· Stockholm
· 57 838 inlägg
Fast det är en lämplig metod när man uppfyller sin undersökningsplikt.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
I undersökningsplikten så ingår att "undersöka" hur det ligger till.johle9 skrev:
Vad man "tänker" sig har mindre betydelse - så länge som man "lätt" kan komma åt och mäta/titta.
Och just fall är som sagt lätt att se med hjälp av tex en kula, som besiktningsmannen brukar ha med sig...
/K
Alltså, jag förstår inte problemet? Borde inte det allra billigaste vara att ställa upp det du har i garaget på läkt och införskaffa en gummiskrapa? Jag tänker då inte krångla med nåt fall i mitt garage, det får bli som plattan blev, gropig och dan (och utan golvbrunn eller fall).
Klicka här för att svara