Hej

Kan någon säga mig hur jag ska göra men mina fula elementrör. Bor i bostadsrätt så att byta ut de är uteslutet tror jag.
Men ska man kanske spraya de? Eller finns det kanske något plaströr/isolering som man kan sätta på de befintliga elementrör?

Tack

Hur ser de ut nu? Svårt att ge förslag utan att veta utgångsläget. Lägg upp ett foto så får du nog bra svar.

Måla dem i samma färg som väggen så syns de mindre.

Annars kanske du kan dölja dem med en klätterväxt?

MB77 skrev:
Om det är rätt storlek på dina rör kan dessa funka.

[länk]
Precis vad jag letar efter. TACK. Hoppas de är rätt storlek. Kollar det på fredag.

För att förklara lite utan bild. 2 rör går från grannen ovan till grannen under. Från dessa grenar det ut 2 rör som kopplas till element. Rören är redan målade (vit) sen innan men börjar tappa färg och är rätt så "ojämnt" målade. Så ett sånt skydd från biltema skulle passa perfekt.

kladde skrev:
Rören är redan målade (vit) sen innan men börjar tappa färg och är rätt så "ojämnt" målade. Så ett sånt skydd från biltema skulle passa perfekt.
Jag skulle nog, som någon skrev tidigare, satsa på att "ta bort" den gamla färgen och måla om rören snyggt.

MB77 skrev:
Om det är rätt storlek på dina rör kan dessa funka.

[länk]
Någon som vet var man kan få tag på dessa nu, köpte ett gäng i höstas men nu verkar Biltema ha slutat med dem... :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.