Fan vad trött man blir. Det verkar i princip omöjligt att vara helt säker på att man köper en vettig kåk i dagens läge...suck.

Det är klart, tror man att alla människor är goda och rätttrogna blir det enkel men nu är ju faktiskt inte alla det...
 
Lessen att jag inte kan komma på något bra sätt att lösa ditt problem på!

Enklaste är nog att räkna med att huset inte är ok och att lägga bud därefter :S
 
Ja, antagligen.

Problemet är väl att man kommer i samma sits så snart man hittar ett hus man gillar. Jag menar även om du väljer en kåk från 80-talet o framåt som inte har blåbetong finns ju alltid risken med markradon...

Nåväl, får se hur jag gör.
 
Jag tror inte att Du kan få säljaren dömd i någon instans till att sanera huset bara för att Du har gjort en mätning som ger högre värden än de han hade. Det går aldrig att bevisa att säljaren manipulerat mätningen och det behöver faktiskt inte ens vara fallet. Mätresultaten kan vara olika ändå.
Nä tyvärr är det så att man inte kan vara helt säker när man köper begagnade hus precis som när man köper en beg bil.
Du har större koll om Du köper nytt men kan bli lurad ändå.
 
Okej. Man får helt enkelt ta med i beräkningen att man kan bli blåst...
 
Jan-Å skrev:
Jag tror inte att Du kan få säljaren dömd i någon instans till att sanera huset bara för att Du har gjort en mätning som ger högre värden än de han hade. Det går aldrig att bevisa att säljaren manipulerat mätningen och det behöver faktiskt inte ens vara fallet. Mätresultaten kan vara olika ändå.
Nä tyvärr är det så att man inte kan vara helt säker när man köper begagnade hus precis som när man köper en beg bil.
Du har större koll om Du köper nytt men kan bli lurad ändå.
Nu är det ju väldigt många som har begagnadgaranti när det gäller bilfirmor... d^_^b Tanken var väl inte att få någon dömd utan avtala om ett ev problem... Jag tycker fortfarande att det skulle vara den bästa lösningen..
 
Micke_vb skrev:
Nu är det ju väldigt många som har begagnadgaranti när det gäller bilfirmor... d^_^b Tanken var väl inte att få någon dömd utan avtala om ett ev problem... Jag tycker fortfarande att det skulle vara den bästa lösningen..
Det håller jag med om, ett avtal är att föredra. Men TS verkar inte ha det rätta förtroendet för säljaren som jag uppfattar det ;)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.