Håller med om första halvan, visst kan det vara klokt att använda en summa för att få ett klokt råd av en skicklig advokat. Dock tror jag inte att 10.000 räcker för att en jurist ska läsa in sig på allt som hänt i ditt fall, timkostnaden är hög. Men oddsen att du ska ha en bättre jurist är låg. Motparten har en försäkring hos besiktningsföretaget, som innebär att de tar kostnaden om det blir en konflikt. De är angelägna att vinna för att upprätthålla ryktet hos sin försäkring, så de kan ösa in timmar av skickliga advokater. De har också tillgång till erfarna och kompetenta jurister som kört många sådana här fall. Det blir snabbt dyrt, och kostnaden betalas av den part som förlorar. Vi vet ju inte alla detaljer, men många här har redan sagt dig att du knappast har en chans att vinna en konflikt, så tänk dig för i så fall. Rådet som du fick att försöka förhandla fram en mindre ersättning som goodwill är nog ett klokt råd