1 398 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Dokumentation av grund vid nybygge
Hej.
Vi har nyligen haft slutbesiktning på vår nya villa.
Det blev då bl.a. anmärkning på att dokumentation av grunden saknas.
Är det någon som vet hur en sådan dokumentation ska se ut, finns det någon mall att hämta någonstans?
Vi har nämligen gjort grunden själva (krypgrund murad med Leca), så vi måste i så fall själva skriva en sådan dokumentation.
Besiktningmannen sa något om att den bl.a. ska innehålla materialspecifikationer, typ av murbruk, armering m.m.
Ritningen har vi fått av husfirman, så jag antar att den bara är att bifoga och hänvisa till.
- Mvh Håkan
Är det någon som vet hur en sådan dokumentation ska se ut, finns det någon mall att hämta någonstans?
Vi har nämligen gjort grunden själva (krypgrund murad med Leca), så vi måste i så fall själva skriva en sådan dokumentation.
Besiktningmannen sa något om att den bl.a. ska innehålla materialspecifikationer, typ av murbruk, armering m.m.
Ritningen har vi fått av husfirman, så jag antar att den bara är att bifoga och hänvisa till.
- Mvh Håkan
haeh skrev:Hej.
- Mvh Håkan
Vet ej hur sådan skall se ut men om ni har gjort grunden själv och har fått en anmärkning på att dessa dokument saknas, dom dokumenten måste väl bara vara för eget bruk ??
Dvs, om du känner att du ej har behov av dom så spelar väl dom ingen roll eller ?? för nå garantier osv blir ju svårt när du gjort den själv !
Klicka här för att svara