Ja, men det är inte så "bara". Särkullbarnet går då miste om halva sin arvslott.
Nu finns det ju ett tydligt testamente, så det behöver inte diskuteras.
Frågan är vilket ansvar TS och hennes farbror har för att lösa det juridiska, fixa begravning och röja ur hemmet. Jag hade kontaktat en begravningsbyrå och frågat dem. De har koll och ofta även kontakter med jurister, kommunen, auktionsfirmor mm.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.