2 277 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Döda myggjävlar, hur?
Nu har det blivit lite varmt och myggen har tydligen kläckts redan vilket har med givit en invasion av de små asen.
Så hur håller jag borta myggen så de inte kommer in inomhus till rummen där vi sover
Det måste vara effektivt, då de redan kommit in behöver jag något som dödar dem så kan jag ta myggnät när det lugnat sig.
Så hur håller jag borta myggen så de inte kommer in inomhus till rummen där vi sover
Det måste vara effektivt, då de redan kommit in behöver jag något som dödar dem så kan jag ta myggnät när det lugnat sig.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Myggnät i form av en enkel dörr. Har vi haft i flera år, och lyftes av när mygg/flugsäsongen är över:
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/fonster-dorrbeslag/myggnat/myggnat-349017/#tab01
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/fonster-dorrbeslag/myggnat/myggnat-349017/#tab01
Alltså nu är det väl liite dramatiskt? Mygg i sovrummet är jag uppvuxen med, hör liksom till geografin. Nog för att jag inte gillar myggor, men något större bekymmer är dom oftast inte med normala åtgärder, kanske extrema förekomster av flodmyggor är undantaget. Var bor ni?
Nja kanske hade varit lugnt om det hade varit någon enstaka men har slagit ihjäl sjukt många redan.BigR skrev:
Hör ett konstant surr vilket är störande sen biter dme ju mina andra två barn med. Så jag överdriver verkligen inte.
Vi bor i Gävleborg lantligt. Myggorna är ju dessutom stora som grå sparvar
”Myggorna är ju dessutom stora som grå sparvar”
”Så jag överdriver verkligen inte. ”
Tillåt mig vara lite skeptisk. Fladdermöss lämpar sig bäst utomhus. Jag har inte sett någon mygga än, fladdermössen är det däremot fart på. Där med inte sagt att fladdermössen är orsaken till avsaknaden av mygg. Men det är ingen nackdel att hjälpa dem lite.
”Så jag överdriver verkligen inte. ”
Tillåt mig vara lite skeptisk. Fladdermöss lämpar sig bäst utomhus. Jag har inte sett någon mygga än, fladdermössen är det däremot fart på. Där med inte sagt att fladdermössen är orsaken till avsaknaden av mygg. Men det är ingen nackdel att hjälpa dem lite.
Klicka här för att svara