Jag har nog påhälsning, men Nomore har inga idéer och vet inte vad det kan vara. Någon som sett något liknande?
Har hittat detta i ett sovrum och förra året i hallen.
Har hittat detta i ett sovrum och förra året i hallen.
Från det som ligger på golvet så skulle jag slänga gissningen myror, fick en bosättning i en vägg där de åt och spottade ut all papper på gipsskivan och det såg liknande ut.Aliberg skrev:
I mitt fall var det tyvärr ett badrum o de åt sönder tätskiktet med så kostade typ 200.000 då det var fel sorts myror gav villaförsäkringen inte en krona.
Nej det hade inte jag heller men tillslut hade de pajat rätt många kakelfogar och då såg man huvudet på dem när de kastade ut pappersbitarna men de var aldrig mer än att jag någon gång innan såg någon enstaka på helt annan plats i huset som tex köket, men trodde då bara att det var någon som kommit utifrån, när jag väl rev väggen som de bodde i så var det ett stort bo i isoleringen och det var många hundra myror som sprang runt o försökte rädda ägg.
Tack för tipset, jag tar med mig detta.T TypRätt skrev:Nej det hade inte jag heller men tillslut hade de pajat rätt många kakelfogar och då såg man huvudet på dem när de kastade ut pappersbitarna men de var aldrig mer än att jag någon gång innan såg någon enstaka på helt annan plats i huset som tex köket, men trodde då bara att det var någon som kommit utifrån, när jag väl rev väggen som de bodde i så var det ett stort bo i isoleringen och det var många hundra myror som sprang runt o försökte rädda ägg.
finns det ingen försäkring för detta? Vad var det för myror?T TypRätt skrev:Från det som ligger på golvet så skulle jag slänga gissningen myror, fick en bosättning i en vägg där de åt och spottade ut all papper på gipsskivan och det såg liknande
I mitt fall var det tyvärr ett badrum o de åt sönder tätskiktet med så kostade typ 200.000 då det var fel sorts myror gav villaförsäkringen inte en krona.
Anticimex sa att det var brun trämyra och försäkringen täcker enbart för hästmyror. De hade inte gjord någon skada på själva träkonstruktionen men gipsskivan vid boet saknade till största del papper och de hade byggt bo i isoleringen, de hade även dragit in så mycket fukt och (sand?) att väggen svällt så fogarna runt kaklet börjat lossna och efter som de hade boet innanför tätskiktet men tittade ut i fogarna för att kasta ut material så var det ju massa hål i tätskiktet med. Det bör tilläggas att detta var i ett badrum på nedervåning i suterränghus och vi har sovrum plus badrum på övervåningen med så detta användes nog enbart ett par gånger av oss innan det blev uppenbart att något var på tok (då det låg fogar på golvet i duschen, men det tog ytterligare någon månad innan jag såg en myra för första gången). Myrornas bo var redan på plats när vi flyttade in för liknande ludd som du har hos dig låg på badkarskanten mellan varje städning. Det visade sig sedan komma från elröret till en vägglampa som strategiskt nog satt på väggen 80cm över badkaret. (nej vi använde inte detta utan enbart duschen som var på andra sidan den vägg som myrorna byggt bo i, duschen var dock nästan lika farlig för i taket i duschutrymmet satt en Paxfläkt a 230v och det var ca 195cm takhöjd).Aliberg skrev:
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Hej, undrar lite hur det gick för dig? Vi har just upptäckt myror och "spånet" ser väldigt likt ut det som du har. Kunde ni åtgärda det? Mycket skador?Aliberg skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden