202 244 läst ·
1 524 svar
202k läst
1,5k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Ja, nattfjärilen är en brun björnspinnare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu blir det inga ägg på ett bra tag. Lillhönan ruggar
Logga in
Skapa konto
Och här ligger gammelhönan, för andra gången denna sommar/höst och hoppas på bebisar.. vilket det inte kommer att bli
Hon är 8 år gammal och ville aldrig ruva som unghöna men NU! 🤷♂️
Tycker så synd om henne 🥰.K Kakelugnen566 skrev:
Tjongade till i altandörren här om kvällen, kollade ut för att se vad det var.
När jag tänkte ta upp den, flaxade den iväg.
Aldrig sett en Steglits där jag bor nu, var nog 15 år senast jag såg ett par en vinter i rönnbärs trädet.
När jag tänkte ta upp den, flaxade den iväg.
Aldrig sett en Steglits där jag bor nu, var nog 15 år senast jag såg ett par en vinter i rönnbärs trädet.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Blekinge
· 11 696 inlägg
Det springer ett mårddjur av okänd art här ute. Sjötomt i skärgården, Blekinge. Först sprang den bara längs vattenkanten, idag kom det upp 30 m och petade på växthuset och försvann sedan via granntomten. Svart eller mycket mörkbrun med vit hals och buk. Vad kan det vara? Jag har kollat bilder på mink, mårdhund och stenmård men fick ingen riktig träff.
Iller?T Thomas_Blekinge skrev:Det springer ett mårddjur av okänd art här ute. Sjötomt i skärgården, Blekinge. Först sprang den bara längs vattenkanten, idag kom det upp 30 m och petade på växthuset och försvann sedan via granntomten. Svart eller mycket mörkbrun med vit hals och buk. Vad kan det vara? Jag har kollat bilder på mink, mårdhund och stenmård men fick ingen riktig träff.
De kan ha lite olika teckning. Hade en vän som hade en helgrå iller som husdjur, men den rymde så klart.
Vet dock inte hur illrar klarar sig just med tanke på konkurrensen av de mårddjur som du listat upp.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Iller.T Thomas_Blekinge skrev:Det springer ett mårddjur av okänd art här ute. Sjötomt i skärgården, Blekinge. Först sprang den bara längs vattenkanten, idag kom det upp 30 m och petade på växthuset och försvann sedan via granntomten. Svart eller mycket mörkbrun med vit hals och buk. Vad kan det vara? Jag har kollat bilder på mink, mårdhund och stenmård men fick ingen riktig träff.