202 261 läst ·
1 524 svar
202k läst
1,5k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Lyckades få syn på en skogsödla inne i växthuset idag. Den ogillade nog det svala vädret för den lät sig fångas.
Funderade en stund på att låta den stanna kvar i växthuset, som troligen är mycket säkrare än miljön utomhus. Men där inne lär den knappast träffa en skogsödla av motsatt kön. Så den fick fortsätta sin dag i det fria.
Funderade en stund på att låta den stanna kvar i växthuset, som troligen är mycket säkrare än miljön utomhus. Men där inne lär den knappast träffa en skogsödla av motsatt kön. Så den fick fortsätta sin dag i det fria.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller så är växthuset värsta raggningstället för skogsödlor.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tror att det är ett äggskal (det är vitt)
av duva, så förhoppningsvis lever den lilla ungen i boet i grannens björk. Duvan ligger högt i boet så hon syns mkt väl
Och min gammelhöna (8år gammal) har fått för sig att hon vill ha bebisar...! Så hon ligger tomme och värmer benen för nåt annat är det inte under henne 🤷♀️ foto kommer
Mysigt med höns 😀 vår äldsta tog vi bort i våras, 13 år. Hon var gammelfarmor för 2 år sen hon sist tog hand om ungar, ingen annan är duktig nog tyckte hon!K Kakelugnen566 skrev:[bild][bild]
av duva, så förhoppningsvis lever den lilla ungen i boet i grannens björk. Duvan ligger högt i boet så hon syns mkt väl
Och min gammelhöna (8år gammal) har fått för sig att hon vill ha bebisar...! Så hon ligger tomme och värmer benen för nåt annat är det inte under henne 🤷♀️ foto kommer
Stackars gammelhönan, kan du inte ge henne en liten kyckling i present 🐣K Kakelugnen566 skrev:[bild][bild]
Sötis! Vår tupp gör sitt jobb men sen jagar han ut den enda hönan som lagt sig även om hon inte är den lägsta i rangordningen. När vi låtit äggen ligga över tiden utan att det hände något tog jag och kläckte de. I fyra av 12 ägg var det foster som inte hunnit utvecklas.K Kakelugnen566 skrev:
Dumma tupp! 😡
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Inte min trädgård men jag tycker den var så förbannat fin så jag låtsas som att det var min trädgård. Kroppen var ca. 2-2,5 cm lång. Har dock ingen aning om vad det är för någon rackare. Brunspindel? Låter lämpligt i.a.f.
Logga in
Skapa konto