Jag funderar på att läsa in teorin för ABL och har fastnat för distansia.se som har en helt distansbaserad utbildning. Teoriprov görs på en skola där man bor och slutprovet görs i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Den ska också följa de nya reglerna enligt ELSÄK-FS 2013:1.

Är det någon som har erfarenhet av Distansia och deras ABL-kurs. Jag har bra studievana och mer matematik och ellära än vad som krävs.

Jag har precis gått färdigt en distansutbildning på EUU. Då kan du göra alla deltentor på din egen ort, de skickar tentorna till en skola där du bor.
Slutprov finns väl inte? Fast de kanske har ändrat i kursplanen sen förra året. Jag gjorde 6 tentor och en inlämningsuppgift, inget slutprov.

Jag skulle definitivt avråda för Distansia! Se i varje fall till att ALLT ni kommit överens om finns med i kontraktet. I mitt fall fick jag löften - som det senare inte låtsades om.
En riktig lurendrejare den där Otterberg...

• Gilla
Mayzar
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Jag har precis gått färdigt en distansutbildning på EUU. Då kan du göra alla deltentor på din egen ort, de skickar tentorna till en skola där du bor.
Slutprov finns väl inte? Fast de kanske har ändrat i kursplanen sen förra året. Jag gjorde 6 tentor och en inlämningsuppgift, inget slutprov.
kan du bara hjälpa mig att berätta för mig hur det ser ut en tenta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.