7 839 läst ·
25 svar
8k läst
25 svar
Distanser för över/under-kantsarmering?
Medlem
· Vastra Gotaland
· 31 inlägg
Jo jag vet att det blir lite kostsamt men hellre det än att tumma på konstruktionen...
Medlem
· Vastra Gotaland
· 31 inlägg
Ja det kanske kan vara en tanke, får kolla det med konstrutören.
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 inlägg
Hej!
"johanlundberg" hur ska du fälla in saxlyften och hur gör du med avlopp, armering, fastsättning m.m.??
Har själv köpt en sådan (hydraulbord,saxbord) som jag ska fälla in i garageplattan,
"johanlundberg" hur ska du fälla in saxlyften och hur gör du med avlopp, armering, fastsättning m.m.??
Har själv köpt en sådan (hydraulbord,saxbord) som jag ska fälla in i garageplattan,
Om det kan vara till någon hjälp så löste jag min nerfällda saxlyft så här.
Tog helt enkelt bort ett lager cellplast där den ska stå.
Armerade med "vanlig" 6150 matta även under lyften
Förstärkte betongkansten runt lyften med 40x40x5 vinkeljärn.
Byggde en tillfällig träform för själva gjutningen.
Den gula slangen som syns innan gjutningen är till för att dra hydraulik och tryckluft till lyften på ett smidigt sätt.
Tog helt enkelt bort ett lager cellplast där den ska stå.
Armerade med "vanlig" 6150 matta även under lyften
Förstärkte betongkansten runt lyften med 40x40x5 vinkeljärn.
Byggde en tillfällig träform för själva gjutningen.
Den gula slangen som syns innan gjutningen är till för att dra hydraulik och tryckluft till lyften på ett smidigt sätt.
I mitt fall var jag själv konstruktör och körde med principen sunt förnuft och kunskapssamlande innan jag startade.byggare henke skrev:
Verkar ha funkat bra för jag har inte en enda liten spricka i plattan nu efter snart 2 år, många billyft och extrem snölast på taket förra vintern
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 inlägg
Hej!
Jag är bara en självbyggare.
Mitt bord är tyvärr 27 cm högt i nedfällt läge och jag ska bara ha 20 cm cellplast under 10 cm betong så jag får väll gå ner i 16-32 gruset lite. Funderar på att skita i cellplasten på den biten (2x1,2m) för att inte gå för djupt i gruset.
Vad tycker ni ??
Jag är bara en självbyggare.
Mitt bord är tyvärr 27 cm högt i nedfällt läge och jag ska bara ha 20 cm cellplast under 10 cm betong så jag får väll gå ner i 16-32 gruset lite. Funderar på att skita i cellplasten på den biten (2x1,2m) för att inte gå för djupt i gruset.
Vad tycker ni ??
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad behöver jag för att koppla nya aquastop till blandaren=
Vatten & Avlopp -
Behöver bygga/köpa förvaringslådor till en inbyggd säng
Möbelsnickeri -
Behöver syllen vara förankrad i betongplattan, bef. hus
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad behöver jag åtgärda för att kunna stänga av vattnet i köket?
Kök -
Renovera sliten bostadsrätt före försäljning eller inte.
Bostadsrätt