Fick en helintegrerad whirlpooldismaskin från IKEA installerad för ett par veckor sedan, och den har fungera utmärkt fram tills nu. MEN ikväll när jag skulle stänga och sätta igång maskinen, gick inte luckan igen. Först trodde jag att något tog emot så att luckan inte gick att stänga av den anledningen, men så är det inte. Man hör hur den lilla haken på maskinen hakar i spärren på luckan, men så fort man släpper hakar den av igen.
Vad göra? Är det bara att ringa på service imorgon bitti, eller är det här något jag kan åtgärda själv?
Vad kan jag tänkas få för hjäp genom garantin? Maskinen är som sagt inte ens en månad gammal och är använd max tio gånger. Och stängningsanordningen har inte fått någon smäll, och det finns inga synbara skador.
Mycket tacksam för hjälp.
/Henrik