Hej, som rubriken lyder. Vet någon vad som hänt när glansmedlet behöver fyllas på efter varannan disk? Och inställningarna är inte ändrade såklart…

N Nase74 skrev:
Hej, som rubriken lyder. Vet någon vad som hänt när glansmedlet behöver fyllas på efter varannan disk? Och inställningarna är inte ändrade såklart…
Det som kan vara felet är att hela enheten med lucka för tablett och sköljmedel behöver bytas. har för mig att sköljmedel doserar med en värmekänslig ventil. många kloggar igen så de doserar ut hela tiden, antingen demontera o se om det sitter fett o smuts någonstans. eller byta

• Gilla
Nase74
  • Laddar…
Kanon, tack för input! 😊

P
N Nase74 skrev:
oftast är det att locket inte sluter tätt, går på flera modeller att reparera.
sen kan det vara ett internt fel så att behållaren på insidan har spruckit/svets släppt.
det kan också vara pumpen som doserar in spolgansen som läcker igenom
Det brukar sluta med att man inte använder spolglans eller byter hela doseraren

• Gilla
Nase74
  • Laddar…
Exakt, jag har snällt vatten oxh direkt inget behov. Upptäckte att det bara var ett dubbeltryck som behövdes för att ignorera meddelandet och starta maskinen. Inget jag tänkt på när man fyllde på kanske en gång i månaden och man snällt fyllde på.
Tack för svar! 😊

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.