Hej,
har en 3½ år gammal Whirlpool ADG9041 som läcker vatten och orsakat en del vattenskador.
Efter att ha tagit bort både den yttersta och innersta fronten så ser jag att läckaget kommer ut från insidan av diskmaskinen i botten.
Alla tätningar ser OK ut och har rensat bort lite smuts som låg samlad under.
Någon som har idé hur detta kan komma sig? Jag tycker det ser ut som att det är för mycket vatten i maskinen och därmed att den trycker ut vatten men det är bara en okvalificerad gissning
Film under diskning
[video=vimeo;158570320]https://vimeo.com/158570320[/video]
Bild inifrån maskinen mitt under diskningen
Tack.
har en 3½ år gammal Whirlpool ADG9041 som läcker vatten och orsakat en del vattenskador.
Efter att ha tagit bort både den yttersta och innersta fronten så ser jag att läckaget kommer ut från insidan av diskmaskinen i botten.
Alla tätningar ser OK ut och har rensat bort lite smuts som låg samlad under.
Någon som har idé hur detta kan komma sig? Jag tycker det ser ut som att det är för mycket vatten i maskinen och därmed att den trycker ut vatten men det är bara en okvalificerad gissning
Film under diskning
[video=vimeo;158570320]https://vimeo.com/158570320[/video]
Bild inifrån maskinen mitt under diskningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack.
Filmen syns inte, du får nog lägga upp den på externt ställe tex youtube och sedan länka den hit.
Står maskinen helt i våg eller lutar den lite framåt? Om den lutar lite framåt kan jag misstänka att det kan rinna ut i nedre hörnen vid luckan.
Kommer det ut vatten medan spolarmarna snurrar så kan det vara var-som-helst längs tätningslisten eller pumpen/någon kanal som leder vattnet till spolarmarna som läcker.
Står maskinen helt i våg eller lutar den lite framåt? Om den lutar lite framåt kan jag misstänka att det kan rinna ut i nedre hörnen vid luckan.
Kommer det ut vatten medan spolarmarna snurrar så kan det vara var-som-helst längs tätningslisten eller pumpen/någon kanal som leder vattnet till spolarmarna som läcker.
Produkter som diskuteras: "tätningslisten"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden