Brutalius Brutalius skrev:
Nu på femte reparationen på garanti tror jag vi fått felet löst. Luckan var för liten. De bytte innerplåten på luckan och nu har den hållt tätt!

Summering av åtgärder:
Bytt spolarmar och sagt att man inte ska ha spolglans när man använder tabs då det skummar.
Bytt spolarmar igen och rekommenderat regelbunden rengöring med Electrolux Clean&Care mot kalkavlagringar.
Bytt pump pga för lågt tryck får armarna att stå stilla.
Bytt nedre gummilist i luckan.
Bytt plåten i luckan då den kan varit för litet.

Stort tack till Electrolux Service som inte ger upp.
varför skulle den rostfria innerluckan krympt efter 6år?
mer troligt att ytterluckan /snickeriluckan blivit skev

returen returen skrev:
varför skulle den rostfria innerluckan krympt efter 6år?
mer troligt att ytterluckan /snickeriluckan blivit skev
Krympt o krympt, vi har ju felanmält o haft oss sen maskinen var ny. Det är lite intermittent fel också, så egentligen kan jag ju inte vara säker på att det är löst.

Krympt o krympt, vi har ju felanmält o haft oss sen maskinen var ny. Det är lite intermittent fel också, så egentligen kan jag ju inte vara säker på att det är löst.
du vet att när de misslyckats med garantireparationen tre ggr för samma fel så har du rätt till en ny?

Ringde IKEA om det och de hade en lång utläggning om att det var servicetekniker och tillverkare som fick bedömma om jag skulle få utbytesmaskin. Serviceteknikerna duckade frågan. Men det är OK för just IKEA Hygienisk är tystare och har en nedräkningstimer på golvet - jämnfört med utbytes maskinen som verkar riktigt hemsk om man läser recensionerna.
Då hade det fått bli pengarna tillbaka istället. Nästa gång blir det nån tysk maskin 🙄

Ringde IKEA om det och de hade en lång utläggning om att det var servicetekniker och tillverkare som fick bedömma om jag skulle få utbytesmaskin. Serviceteknikerna duckade frågan. Men det är OK för just IKEA Hygienisk är tystare och har en nedräkningstimer på golvet - jämnfört med utbytes maskinen som verkar riktigt hemsk om man läser recensionerna.
Då hade det fått bli pengarna tillbaka istället. Nästa gång blir det nån tysk maskin 🙄
köp då ikeas dyraste det är en siemens

Nu på femte reparationen på garanti tror jag vi fått felet löst. Luckan var för liten. De bytte innerplåten på luckan och nu har den hållt tätt!

Summering av åtgärder:
Bytt spolarmar och sagt att man inte ska ha spolglans när man använder tabs då det skummar.
Bytt spolarmar igen och rekommenderat regelbunden rengöring med Electrolux Clean&Care mot kalkavlagringar.
Bytt pump pga för lågt tryck får armarna att stå stilla.
Bytt nedre gummilist i luckan.
Bytt plåten i luckan då den kan varit för litet.

Stort tack till Electrolux Service som inte ger upp.
Maskinen började läcka i fronten igen. Bokade service igen och denna gången kom en 4:e kille som hade en annan lösning. Han tog med en helt ny list som han klippte små bitar av och blockerade de små hålen med. Han sa att det fungerar oftast väldigt bra.

Testade med samma last i maskinen som fått det att läcka 2 gånger på rad, men efter fixen läckte det inte.

Här är fixen:

• Gummilist lagd i små bitar för att täppa till frontläckage på maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Maskinen började läcka i fronten igen. Bokade service igen och denna gången kom en 4:e kille som hade en annan lösning. Han tog med en helt ny list som han klippte små bitar av och blockerade de små hålen med. Han sa att det fungerar oftast väldigt bra.

Testade med samma last i maskinen som fått det att läcka 2 gånger på rad, men efter fixen läckte det inte.

Här är fixen:
så nu är den ursprungliga funktionen som är testad och godkänd försatt ur spel!
tar den 4:e teknikern på sig skadeståndet om du får en betydande vattenläcka?
försäkringsbolaget lär ju backa om man åsidosätter funktionen

kan bli jävligt dyrt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.