Hej
Jag har en SMEG diskmaskin som fyller på vatten men sen tömmer allt direkt utan att själva diskprogrammet går igång.
Jag har resistans-mätt aquastopen och den har motstånd men vet inte hur mycket det bör ligga på. Om nu aquastopen ligger inom sitt värde, vad kan det då annars bero på? Avloppspumpen fungerar uppenbarligen men det kanske kan vara cirkulationspumpen...?
Tacksam för svar.😟
Jag har en SMEG diskmaskin som fyller på vatten men sen tömmer allt direkt utan att själva diskprogrammet går igång.
Jag har resistans-mätt aquastopen och den har motstånd men vet inte hur mycket det bör ligga på. Om nu aquastopen ligger inom sitt värde, vad kan det då annars bero på? Avloppspumpen fungerar uppenbarligen men det kanske kan vara cirkulationspumpen...?
Tacksam för svar.😟
Smeck med de stora blanka bokstäverna är oftast gjorda i turkiet av arcelik eller vestel.C Cylinda DM 35 skrev:Hej
Tacksam för svar.😟
hur mycket vatten hinner den fylla på?
-kollat silen i aquastopen?
-tar det lång tid
-vilken modell är det?
HejD Det Ni inte visste skrev:
Den fyller på ca 1 min och sen tömmer den direkt. Har kollat silen
Modell ST2FABP2.
Vet du inom vilka resistens intervall pumparna och ventilerna bör ligga inom?
ojdå är det en sån
om det kommer in vatten under denna minuten och den tömmer ut detta så är det att den inte känner av detta
troligen är det då skit i eller på vägen till pressostaten som är mekanisk digital
tar den inte in vatten alls är det aquastoppen
någon flödesmätare har den inte
i värsta fall är det kretskortet
aquastoppen kan du mäta och den skall ligga på några hundra ohm, du känner om den brummar under vattenintag
om det kommer in vatten under denna minuten och den tömmer ut detta så är det att den inte känner av detta
troligen är det då skit i eller på vägen till pressostaten som är mekanisk digital
aquastoppen kan du mäta och den skall ligga på några hundra ohm, du känner om den brummar under vattenintag
Tack för svar. Har du någon guide på hur man testar pressostaten?D Det Ni inte visste skrev:ojdå är det en sån
Ok. Tack madhattan. Jag kollar detta. Jag har även en Asko diskmaskin som efter avslutat program startar ett nytt program. Vet du vad det beror på?M madhattan skrev:
flödesgivaren som är inbyggd i tanken brukar vara den som reagerar först, den kan kärva eller på annat sätt fukka ur.C Cylinda DM 35 skrev:
iom att det är öststatstillverkning är tanken komplett mycket billig ca 500.-
så i felsökningssyfte kan man köpa en.
när det gäller askon så beror det på om den är svenskbygd eller kineisisk
Tack för svar. Askon är tillverkad i Sverige tror jag.returen skrev:
flödesgivaren som är inbyggd i tanken brukar vara den som reagerar först, den kan kärva eller på annat sätt fukka ur.
Flödesgivaren på tanken snurrar iallafall, men det är kanske inte samma sak som att den fungerar..?returen skrev:
flödesgivaren som är inbyggd i tanken brukar vara den som reagerar först, den kan kärva eller på annat sätt fukka ur.
Klicka här för att svara