nej, då får du ta ut hela brunnen. Min blev inte heller tät först så jag fick göra om det.
 
R Rolle85 skrev:
nej, då får du ta ut hela brunnen. Min blev inte heller tät först så jag fick göra om det.
Okej, går det att peta ut den om man öppnar upp silen och lossar på de två skruvarna, eller hur gjorde du?
 
Z zigazaga skrev:
[video]
Jag har strul med min diskmaskin. Först så fick jag felkod E15, testade att byta packning, sen fick jag felkod E4, då tömde inte maskinen bra utan vatten kom tillbaka, insåg sen att avloppslangen inte låg rätt. Nu körde jag ett sköljprogram och ville se vad som händer. Som ni kan se så droppar det lite men vart kan felet vara? Någon som känner igen problemet? Eller är detta helt normalt?
kommer från spolarmsväxlaren var säkert det ursprungliga felet , rätt vanligt,
E4 är kretskortsfel
 
Z zigazaga skrev:
Jag la in packningen förra veckan, kan kanske vara att packningen inte sitter rätt överrallt.
BSHs ingenjörer har gjort en fantastisk konstruktion med denna silikonoring för att täta innanför den ursprungliga

det bästa är att om
du inte skadat den vid montering
eller att den inte syns efter montering så ligger den rätt! alltid!

största risken är att man drar skruvarna för hårt

men nu är det ju din spolarmsväxlare
 
R Rolle85 skrev:
Den måste sitta väldigt precist för att de inte ska läcka. Man får göra om igen. Problemet är att just packningen blir dålig igen av höga temperaturer. För mig slutade det med att skicka av hela maskinen, den är för riskabel.
silikonslangen överlever maskinen med råge om den inte skadas vid montering
 
Okej. Snart billigare o köpa nytt. 😆
returen returen skrev:
BSHs ingenjörer har gjort en fantastisk konstruktion med denna silikonoring för att täta innanför den ursprungliga

det bästa är att om
du inte skadat den vid montering
eller att den inte syns efter montering så ligger den rätt! alltid!

största risken är att man drar skruvarna för hårt

men nu är det ju din spolarmsväxlare
 
returen returen skrev:
BSHs ingenjörer har gjort en fantastisk konstruktion med denna silikonoring för att täta innanför den ursprungliga

det bästa är att om
du inte skadat den vid montering
eller att den inte syns efter montering så ligger den rätt! alltid!

största risken är att man drar skruvarna för hårt

men nu är det ju din spolarmsväxlare
Vem är BSH?
 
Ja min extra packning höll ett år till sen läckte den igen. Kan såklart vara att packningen blev skadad under monteringen som är svår pga vassa kanter.
 
R Rolle85 skrev:
Vem är BSH?
den gruppen som tillverkar bosch siemens gaggenau neff
 
R Rolle85 skrev:
Ja min extra packning höll ett år till sen läckte den igen. Kan såklart vara att packningen blev skadad under monteringen som är svår pga vassa kanter.
jo det är fruktansvärt lätt att skära sig eller tätningen
 
returen returen skrev:
den gruppen som tillverkar bosch siemens gaggenau neff
Ja de har ju skapat en plåsterlösning för en ursprunglig skitlösning som drabbar alla
 
R Rolle85 skrev:
Ja de har ju skapat en plåsterlösning för en ursprunglig skitlösning som drabbar alla
men det är ett bra plåster
 
Ja de är ju ingen raketforsning direkt, har man byggt diskmaskiner sen hedenhös och sen plötsligt inte förstår hur man ska få den tät och börjar sälja en o-ring till sina kunder har man i princip förlorat förtroendet
 
R Rolle85 skrev:
Ja de är ju ingen raketforsning direkt, har man byggt diskmaskiner sen hedenhös och sen plötsligt inte förstår hur man ska få den tät och börjar sälja en o-ring till sina kunder har man i princip förlorat förtroendet
och ändå är det bara BSH som gör detta
alla andra skiter i kunden
 
det händer ju för alla tillverkare att cad-verkligheten inte visar sig hålla måttet i vissa serier. och det är när sådant inträffar toyota och viss andra firmor väljer att hjälpa kunden. vackert så.

andra ger blanka fan, som mercedes och deras rostskandal.

kan ju lite off topic berätta om vår förra diskmaskin, även det en bosch. en av de tidiga datoriserade från mitten av nittiotalet. inga problem därvidlag, men påfyllningen krånglade redan efter några månader och hakade gärna upp sig på grund av att det blev backflöde upp till en säkerhetsventil. tekniker var förbi ett par gånger, upplevde hjälpsamheten som stor. byttes filter mm, det blev bättre.

men helt borta var det inte, och ett par år senare valde jag att gå på problemet själv, flyttade upp ventilen en centimeter, vilket visade sig räcka.

sedan gick den nästan dagligen i 25 år, med grovdisk nere; glas, porslin, bestick uppe. tills skovelhjulet till slut lossade från pumpaxeln. valde då att pensionera maskinen.

det blev en ny bosch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.