kommer från spolarmsväxlaren var säkert det ursprungliga felet , rätt vanligt,Z zigazaga skrev:[video]
Jag har strul med min diskmaskin. Först så fick jag felkod E15, testade att byta packning, sen fick jag felkod E4, då tömde inte maskinen bra utan vatten kom tillbaka, insåg sen att avloppslangen inte låg rätt. Nu körde jag ett sköljprogram och ville se vad som händer. Som ni kan se så droppar det lite men vart kan felet vara? Någon som känner igen problemet? Eller är detta helt normalt?
E4 är kretskortsfel
BSHs ingenjörer har gjort en fantastisk konstruktion med denna silikonoring för att täta innanför den ursprungligaZ zigazaga skrev:
det bästa är att om
du inte skadat den vid montering
eller att den inte syns efter montering så ligger den rätt! alltid!
största risken är att man drar skruvarna för hårt
men nu är det ju din spolarmsväxlare
silikonslangen överlever maskinen med råge om den inte skadas vid monteringR Rolle85 skrev:
Okej. Snart billigare o köpa nytt. 😆
returen skrev:
BSHs ingenjörer har gjort en fantastisk konstruktion med denna silikonoring för att täta innanför den ursprungliga
det bästa är att om
du inte skadat den vid montering
eller att den inte syns efter montering så ligger den rätt! alltid!
största risken är att man drar skruvarna för hårt
men nu är det ju din spolarmsväxlare
Vem är BSH?returen skrev:
BSHs ingenjörer har gjort en fantastisk konstruktion med denna silikonoring för att täta innanför den ursprungliga
det bästa är att om
du inte skadat den vid montering
eller att den inte syns efter montering så ligger den rätt! alltid!
största risken är att man drar skruvarna för hårt
men nu är det ju din spolarmsväxlare
det händer ju för alla tillverkare att cad-verkligheten inte visar sig hålla måttet i vissa serier. och det är när sådant inträffar toyota och viss andra firmor väljer att hjälpa kunden. vackert så.
andra ger blanka fan, som mercedes och deras rostskandal.
kan ju lite off topic berätta om vår förra diskmaskin, även det en bosch. en av de tidiga datoriserade från mitten av nittiotalet. inga problem därvidlag, men påfyllningen krånglade redan efter några månader och hakade gärna upp sig på grund av att det blev backflöde upp till en säkerhetsventil. tekniker var förbi ett par gånger, upplevde hjälpsamheten som stor. byttes filter mm, det blev bättre.
men helt borta var det inte, och ett par år senare valde jag att gå på problemet själv, flyttade upp ventilen en centimeter, vilket visade sig räcka.
sedan gick den nästan dagligen i 25 år, med grovdisk nere; glas, porslin, bestick uppe. tills skovelhjulet till slut lossade från pumpaxeln. valde då att pensionera maskinen.
det blev en ny bosch.
andra ger blanka fan, som mercedes och deras rostskandal.
kan ju lite off topic berätta om vår förra diskmaskin, även det en bosch. en av de tidiga datoriserade från mitten av nittiotalet. inga problem därvidlag, men påfyllningen krånglade redan efter några månader och hakade gärna upp sig på grund av att det blev backflöde upp till en säkerhetsventil. tekniker var förbi ett par gånger, upplevde hjälpsamheten som stor. byttes filter mm, det blev bättre.
men helt borta var det inte, och ett par år senare valde jag att gå på problemet själv, flyttade upp ventilen en centimeter, vilket visade sig räcka.
sedan gick den nästan dagligen i 25 år, med grovdisk nere; glas, porslin, bestick uppe. tills skovelhjulet till slut lossade från pumpaxeln. valde då att pensionera maskinen.
det blev en ny bosch.