152 717 läst ·
221 svar
153k läst
221 svar
Diskmaskin Electrolux felkod ,50?
electroluxaren skrev:
Vad blir domen?
kan också säga att vattnet som blir i ”baljan” kommer INTE från pumpen som vi pratar om. Vattnet fylldes i baljan när maskinen började fylla vatten. Det var en genomskinlig plastbehållare på vänster sida som det sprutade vatten i, när den började jobba, så började baljan fyllas. Kunde dock inte exakt peka ur varifrån vatten kom, bara sambandet.
det är rättgustavhoo skrev:
Vad blir domen?
kan också säga att vattnet som blir i ”baljan” kommer INTE från pumpen som vi pratar om. Vattnet fylldes i baljan när maskinen började fylla vatten. Det var en genomskinlig plastbehållare på vänster sida som det sprutade vatten i, när den började jobba, så började baljan fyllas. Kunde dock inte exakt peka ur varifrån vatten kom, bara sambandet.
maskinen fyller vatten i behållaren för att det sen skall rinna in under självtryck
diskmotor kass fortfarande
om den inte pumpat ut får du i20gustavhoo skrev:
om den inte tagit in vatten efter det dynamiska intaget får du i10 eller ev efter en stund iF0
men allt hänger på om diskmotorn går eller inte.
Vår maskin startade efter ett glas gott sönder i diskmaskinen. Larmade,50googlade på byggahus o fick bort en glasbit men maskinen startade inte fyllde på med vatten inne i maskinen o då funkade det.
J Jessica Engström skrev:Precis som rubriken säger så stannar diskmaskinen efter bara några minuter och visar felkod 50 med ettblinkande kommatecken före, felkoden finns inte med i manualen, någon som har någon aning vad det betyder?[/QUOTE
Har en ikea diskmaskin välgjord Med felkod 50. Hällde ett glas vatten i filtret i maskinen, då startade den och fortsatte fungera som vanligt! Bakgrund: Fann först en lecakula nere under filtret inne i maskinen(hur nu den lyckats komma ner dit..). Tog bort den och felet försvann inte! Startade om många ggr och fick piping och fel 50 varje gång. Checkade til slut att pumpen snurra genom att ta bort front plåt, 4 skruvar och sedan vrida pumpen moturs för att lossa den, enkelt. Startade maskinen och ser att pumpen snurrar helt fint. Den fungerar alltså. Hade läst nånstans at man hällt vatten i maskinen och tänkte det var värt ett försök. Funkade alltså denna gång, orsak okänd!
Bra information i denna tråd.
Har en längre tid typ 1 år haft missljud när vattnet pumpas ut i min Ikea diskmaskin.
Fick tillslut felkod 50..
Följde instruktionerna i denna tråd och öppnade pumpen med bajonet fattningen och hittade en glasbit.
Mycket enkelt men maskinen fortsatte med felkod 50. Jag fick fylla på lite vatten för att få igång.
Med facit i hand skulle jag gjort detta tidigare
Har en längre tid typ 1 år haft missljud när vattnet pumpas ut i min Ikea diskmaskin.
Fick tillslut felkod 50..
Följde instruktionerna i denna tråd och öppnade pumpen med bajonet fattningen och hittade en glasbit.
Mycket enkelt men maskinen fortsatte med felkod 50. Jag fick fylla på lite vatten för att få igång.
Med facit i hand skulle jag gjort detta tidigare
Hej!
Efter rensning av pumpen lyckades jag sätta dit den fel så det sprutade lite vatten. Nu undrar jag om jag satt den rätt? IKEA Välgjord är det och utifrån bilder tycker jag den sitter rätt nu men vågar inte slå på vattnet igen. Kanske hade varit bra att kolla hur den satt innan jag tog loss den. Lätt att vara efterklok.
Efter rensning av pumpen lyckades jag sätta dit den fel så det sprutade lite vatten. Nu undrar jag om jag satt den rätt? IKEA Välgjord är det och utifrån bilder tycker jag den sitter rätt nu men vågar inte slå på vattnet igen. Kanske hade varit bra att kolla hur den satt innan jag tog loss den. Lätt att vara efterklok.
fick du dit o-ringen rätt?U Ulrikaknifstrom skrev:Hej!
är alla tre bajonett tänderna i grepp?