152 717 läst ·
221 svar
153k läst
221 svar
Diskmaskin Electrolux felkod ,50?
Tråkigt att höra :/ så ditt tips är snarare att köpa ny maskin och inte laga denna?electroluxaren skrev:det ser ut som om du har trefaspumpen (tre blå sladdar) då ger den felkod om den inte går, men iom att den pumpar ur före den tar in vatten vilket den alltså gör så är den inte trolig.
läckan är mer oroande
kan vara diskpumpen som läcker och kärvat ihop då får du i50 under vattenfyllnad, för att den inte startar vid det dynamiska vattenintaget
Jag skulle döma ut denna disk då den har nått livscykelns ände. den är numera bara en kassako för tekniker och electrolux.
Det jag mest blir fundersam över är varför den funkar ”ibland”.. nu har den visserligen inte funkat på 3 dagar, men ja.. det var över 1 vecka sedan den slutade funka första gången.
om det inte är garanti så avbokagustavhoo skrev:
Hittade den här tråden på Google då jag har samma fel som alla er. Har följt råden här, och tyvärr så hade jag INGET skräp i min pump :/ så felet kvarstår.. maskinen börjar med att tömma, sedan fyller den en liten stund, sen kommer i50 som ett brev på posten..
Det ”komiska” är att maskinen fungerar klockrent.. IBLAND! Felanmäld till Electrolux, men då det är påsk så får jag vänta megalänge innan de hade en ledig tid.. tror det är 3 eller 4 dagar kvar nu tills de kommer, i köket finns 2,5 dagars disk. Provar maskinen då och då eftersom den helt plötsligt kan fungera. I förrgår lyckades vi köra 3 maskiner, igår 0, idag 0... :/
något annat tips mer än att rensa pumpen/silen?
fast de kanske har ett fast pris på rep? 1750.- inkl reservdelar?
Nej, förlåt det blev dåligt skrivet.
Får ursäkta mig med att jag inte sovit på 32 tim... Så huvudet är med men ändå inte..
Cylindas tekniker åkte ut.
Fick även lite tips på hur jag kunde komma bort från den där anslutningsslangen med läckagestopp..
Det var väldigt bra information att de fick man byta ofta tydligen... Så vill jag inte ha det..
Får ursäkta mig med att jag inte sovit på 32 tim... Så huvudet är med men ändå inte..
Fick även lite tips på hur jag kunde komma bort från den där anslutningsslangen med läckagestopp..
Det var väldigt bra information att de fick man byta ofta tydligen... Så vill jag inte ha det..
går den trögt så kan det funka ibland för att slutligen helt upphöra. det kan vara elektroniken oxå som är ett skämt på dessa maskiner men vattenläckan gör att jag mer tror på pumpen. ta bort höger sidoplåt så ser du bättre.gustavhoo skrev:
c-pump ligger väl runt 1700.-
faan 32h utan sömn är inte hälsosamt, fixa det genastMaskintok skrev:Nej, förlåt det blev dåligt skrivet.
hel och fin pump, inget skräp alls där.electroluxaren skrev:
Ska impelern kunna snurra helt fritt, utan motstånd? Den fortsätter inte snurra av sig själv ifall jag puttar på den, utan det finns ett typ mekaniskt motstånd, nästan som någon vikt/magnet eller liknande.
Hittade 2 lösa slangar under också, men gissar att dessa är för översvämningsskydd?
i burken är den mängd vatten som låg nu i baljan under pumpen efter tömningen sist för 4-5 dagar sedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
det var mycket vatten!
pumpen kanske inte fortsätter att snurra men det skall vara näst intill
hur eller hur så hör du den jobba innan den tar in vatten så därför tror jag inte alls på den.
slangarna skall sitta fast på var sin sida uppe under luckan
hur ser baksidan ut på pumpen?
pumpen kanske inte fortsätter att snurra men det skall vara näst intill
hur eller hur så hör du den jobba innan den tar in vatten så därför tror jag inte alls på den.
slangarna skall sitta fast på var sin sida uppe under luckan
hur ser baksidan ut på pumpen?
nej, jag tror inte heller det är pumpen som är problemet tyvärr. Hade varit skönt då det verkar ha hjälpt alla andra här inne att hitta tandpetare eller dylikt.electroluxaren skrev:
får försöka ta ett beslut med tanten här hemma om man ska satsa på ny maskin eller laga denna då och då, men pengarna flyger ju iväg fort då till slut.. kanske..