D dykarmartin skrev:
Ok tack ja du har nog en poäng i det😅
Bara man hittar det man letar så:) För mig heter det spolarmsväxlare då den alternerar mellan spolarmarna, alltså vatten till antingen eller. Har eventuellt det felet men på ett annat märke, verkar vara rätt vanligt med ett tickande ljud, samt sämre diskförmåga när den har problem.

D dykarmartin skrev:
HEj! Låter som ett vågat förslag. Kan nog vara bra om det inte vore för värmen vattnet värms upp till. Vattentäta påsar är ju det ingen brist på precis. Men jag vågar nog inte riskera min mobil.
Menade inte att den ska ligga i ett helt program, någon mimut räcker för att se så växlingen mellan armarna fungerar :)

D dykarmartin skrev:
Hej!

Dåligt vattenflöde har uppstått på min Borsch så den diskar dåligt, särskilt i övre hyllan. Jag har...
*rensat filtret vid aquastopventilen (magnetventilen), är ok
*kontrollerat flödet från det separata vredet på köksblandaren, verkar ok
*rensat spolarmarna (sugit och sköljt)
*kollat hjul/propeller i pumpen, verkar ok
*rensat filtret inuti diskutrymmet
*sugit och spolat under plastgallren inifrån på vänster sida mot vattenbehållaren till.

MEN...
*Misslyckades få upp och loss vattenbehållaren för renspolning, vet ej om skit däri har samband med ljudet som omnämns nederst. Hörnklips har tagits loss, 2 torx-skruvar framtill är losskruvade och gallren inifrån dm är loss. Hur får man ex loss de andra två slangarna undertill? Kan någon några bra knep?

Det hörs ett tickande ljud nästan hela tiden. Vet någon vad det kommef från?

Martin
Byt spolarmsväxlaren

alm82 alm82 skrev:
Menade inte att den ska ligga i ett helt program, någon mimut räcker för att se så växlingen mellan armarna fungerar :)
Ok förstår, ja det kan vara ett alternativ, gäller isf att ha en ficklampa i påse också...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.