I IzabellaS skrev:
Var era kommentarer om att ”renovera köket var femte år” och att ”det ser rätt slitet ut några år innan renoveringarna” riktade till mig och mitt val av diskho?
@Magnus E K får svara själv men i mitt fall handlar det om jag är en anhängare av klassiska rostfria diskbänkar på en aktivistnivå som får Greta att verka totalt oengagerad. Tillståndet är progressivt och botemedel saknas helt...

• Gilla
  • Haha
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
Jag behöver en diskbänk med kant så man kan slaska med vatten utan att det rinner ner på golvet (handdiskar, har ingen och vill inte ha diskmaskin). Jag gillar rostfria diskbänkar så pass att jag köpt en till (gammal begagnad) till blivande tvättstugan i källaren.

Jag förstår att det är möjligt att anpassa sig och överleva även med moderna kök!

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Jag förstår att det är möjligt att anpassa sig och överleva även med moderna kök!
Enbart stadie tre ännu då. Tyvärr blir det värre med åren...

I IzabellaS skrev:
@Alfredo @Magnus E K

Var era kommentarer om att ”renovera köket var femte år” och att ”det ser rätt slitet ut några år innan renoveringarna” riktade till mig och mitt val av diskho?

Jag vet inte vad ni säger, men jag personligen tycker att mitt kök är i ganska fint skick såhär 4,5 år efter renoveringen. Men det kan ju bero på att jag faktiskt vet hur man städar och sköter om ett kök?

Bara att hojta om ni skulle önska städtips, så kanske ni också kan undvika att slita ut era kök i förtid framöver!
Ditt kök ser ju rent och prydligt ut @IzabellaS, men vore det inte enklare och snyggare med en underlimmad ho?

F fribygg skrev:
Ditt kök ser ju rent och prydligt ut @IzabellaS, men vore det inte enklare och snyggare med en underlimmad ho?
Smaken är som baken, jag gillar inte hur skarven ser ut för underlimmade hoar i laminatskivor och kunde inte ha stenskiva pga måtten på mitt kök.

Renoverade inte hela köket utan bytte bara skiva + diskho och häll. Hade jag renoverat idag hade jag tänkt annorlunda med mycket, men glad att det hållit så fräscht i alla fall 😊

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.