Väljer mellan två av IKEAs diskhoar från serien Kilviken. En med och en utan avrinningsyta. Den utan tycker jag är snyggare men är rädd att man ska sakna någonstans att ställa av disken, någon med erfarenhet? Någon som saknar avrinningsyta eller som är nöjd utan?
Är diskhon övermonterad likt bilden så är avrinningsyta mer praktiskt just när det kommer till disk
Ifall den varit underlimmad så hade det inte behövts alls.
Jag hade personligen kört utan då det både är snyggare och ger mer arbetsyta.
Ifall den varit underlimmad så hade det inte behövts alls.
Jag hade personligen kört utan då det både är snyggare och ger mer arbetsyta.
Kommer ha bänkskiva i laminat och gillar inte hur de underlimmar hoarna då. Hade jag kunnat köra på skiva i sten hade jag valt underlimmad alla dagar i veckan.D DaDolly skrev:
Men lutar mot att skippa avrinningsyta ändå och köra på en stor ho istället, ifall någon av erfarenhet av det? Sett att det finns ett utrullningsbart galler man kan lägga över diskhon för avrinning då istället.
Är det snyggt?
Jag vill inte byta min traditionella diskbänk i rostfritt mot det du visar, att köpa en ny bänk i rostfritt är inte billigt men det är inte sten heller.
En bänkskiva i ett tåligt mtrl med en underlimmad ho skulle jag kunna förstå, men att ha en kant ovanpå skivan måste vara opraktiskt.
Jag vill inte byta min traditionella diskbänk i rostfritt mot det du visar, att köpa en ny bänk i rostfritt är inte billigt men det är inte sten heller.
En bänkskiva i ett tåligt mtrl med en underlimmad ho skulle jag kunna förstå, men att ha en kant ovanpå skivan måste vara opraktiskt.
Jag har ett ganska litet kök, på ca 3,8 meter, så har tyvärr inte plats för allt. Men har du någon bild på hur er diskho/avrinning ser ut, för inspiration?Keiller skrev:
Lite ostädatI IzabellaS skrev:
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det finns massor med både nya och bättre begagnade rf diskbänkar till salu på blocket.F fribygg skrev:
Exempel: https://www.blocket.se/annons/stockholm/diskbank__spis__flakt__kyl__frys/95747042
En rostfri ho lär hålla 100 år...L LindaGj skrev:
Det gör dock knappast bänkskivan.
Men en rostfri diskbänk gör det garanterat. Det är den tekniskt/funktionellt sett bästa lösningen.
Om det är snyggt bestämmer man själv. Och om det spelar någon roll om det är snyggt. En smart strategi är att bestämma sig för att tycka rostfri diskbänk är snyggast.
@Alfredo @Magnus E KMagnus E K skrev:
Var era kommentarer om att ”renovera köket var femte år” och att ”det ser rätt slitet ut några år innan renoveringarna” riktade till mig och mitt val av diskho?
Jag vet inte vad ni säger, men jag personligen tycker att mitt kök är i ganska fint skick såhär 4,5 år efter renoveringen. Men det kan ju bero på att jag faktiskt vet hur man städar och sköter om ett kök?
Bara att hojta om ni skulle önska städtips, så kanske ni också kan undvika att slita ut era kök i förtid framöver!