Jag ska snart renovera mitt kök och har lite funderingar kring diskbänk sidan om spisen. Jag har tänkt mig massiv ekskiva som diskbänk, men funderar på hur den kommer att se ut efter ett tag när stekflott har kommit på skivan.
Ni som har ekskivor som diskbänk sidan om spis hur ser era ut idag. Är bänkskivan "fin" efter ett tags användning?
 
Jag hade massiv ek brevid min gasspis i förra lyan. Inga problem med stänk på tre år! Se till att olja ordentligs så håller den för vad som helst. Min blev dock lite bränd i kanten(yttersta 2mm) då kag hade gasspis, men det var inget som syntes.

Däremot vet jag inte om det är så bra att ha en diskbänk i ek! ;) men antagligen ska du ha en infällnadsho...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.