7 182 läst ·
25 svar
7k läst
25 svar
Diskamskinen kopplad till varmvatten. Lönsamt att ta hit hantverkare för att ändra?
Jag är inte din farsa... och inte morsa heller.
Jag har inga problem med att köra igång en tvätt/disk när kag åker hemifrån. Men när jag (eller tanten) kommer hem så stänger jag alltid av vattnet och plockar ur.
Finns ingen anledning att lämna vattnet på i onödan.
Jag har inga problem med att köra igång en tvätt/disk när kag åker hemifrån. Men när jag (eller tanten) kommer hem så stänger jag alltid av vattnet och plockar ur.
Finns ingen anledning att lämna vattnet på i onödan.
Medlem
· Stockholm
· 2 269 inlägg
Jag gör tvärtom. Aldrig diskmaskin när vi inte är hemma. Men jag stänger heller aldrig av vattnet.sunqan skrev:
Håller med. "Striden" kan bli astronomisk.Villa vista skrev:
Nope, nuförtiden gäller regeln att diskmaskinsavstängning ska sitta ovan bänk.hempularen skrev:Det du kanske skulle göra är att byta blandaren på diskbänken mot en med diskmaskinsavstängning, så blir förs. bolaget gladare. Då får du en blandare med ett 3e rör som du kopplar maskinen till.
Försäkringsreglerna säger att du måste ha en vattenavstängning till diskmaskinen som är lätt åtkomlig. Det betyder för det mesta att man måste ha en blandare med diskmaskinsavstängning, en del har en kran i bänkskåpet, men den måste då dras fram till framkant av skåpet, och är inte solklart OK ändå.
Däremot så kräver inget förs. bolag (?) att man verkligen använder avstängningen och stänger av vattnet när maskinen inte används.
Vilken diskussion det blev av min tråd! 
Det där med en ny köksblandare är något vi tänkt på länge. Den gamla är nog från 70-talet. Det blir nog en ny i samband med ny diskmaskin.
Jag antar att det då är kallvatten i det tredje röret som ni nämner?
Det där med en ny köksblandare är något vi tänkt på länge. Den gamla är nog från 70-talet. Det blir nog en ny i samband med ny diskmaskin.
Jag antar att det då är kallvatten i det tredje röret som ni nämner?
Klicka här för att svara