28 087 läst ·
81 svar
28k läst
81 svar
Dina erfarenheter av Festool
OK, ja bara för att du brukar göra så... så har jag aldrig gjort så.
Det är kanske mitt dyraste verktyg, och används ganska begränsat, så jag har faktiskt varit väldigt försiktig med den, ...alla mina verktyg har inte haft den förmånen ... 🙄
Det är kanske mitt dyraste verktyg, och används ganska begränsat, så jag har faktiskt varit väldigt försiktig med den, ...alla mina verktyg har inte haft den förmånen ... 🙄
Om jag har förståt det rätt så driver du ett snickeri? ni kanske har maskinerna på bänkar och inte på golvet/marken som vi snickare oftast har. Problemet är att människan är lat i grund o botten så istället för att böja sig ner när man lägger ifrån sig maskinen så blir det lätta att fira ned den med sladden. Jobbar man flera st på ställningar så firar man maskinerna våningarna emellan osv..Daniel_N skrev:
Detta som visades på bild är jättevanligt för oss..
Så är det. Vi hanterar alla maskiner och verktyg med silkeshandskar.Rejäl skrev:Om jag har förståt det rätt så driver du ett snickeri? ni kanske har maskinerna på bänkar och inte på golvet/marken som vi snickare oftast har. Problemet är att människan är lat i grund o botten så istället för att böja sig ner när man lägger ifrån sig maskinen så blir det lätta att fira ned den med sladden. Jobbar man flera st på ställningar så firar man maskinerna våningarna emellan osv..
Detta som visades på bild är jättevanligt för oss..
Jag har råkat ut för två kabelbrott med plug-it. Första gången trodde jag att slipmaskinen var trasig iom att det bara var den som gick dåligt (etc ec 150, känd för känslig elektronik) men det var bara glapp i kabeln. Irriterande nog tänkte jag att att det naturligtvis går att reparera, vilket det inte gör, så där slösade jag ytterligare tid. Andra gången sparade jag mycket tid genom att genast ge Festool ytterligare >500 kr för en ny sladd.
Trots det gillar jag plug-it ihop med dammsugare och har satt plug-it-adapter även på ett par icke-Festool maskiner 😬
Trots det gillar jag plug-it ihop med dammsugare och har satt plug-it-adapter även på ett par icke-Festool maskiner 😬
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden