P
Ja det blir så när man lyfter och hanterar maskinen med att lyfta den ur sladden..
 
Mikael_L
OK, ja bara för att du brukar göra så... så har jag aldrig gjort så.

Det är kanske mitt dyraste verktyg, och används ganska begränsat, så jag har faktiskt varit väldigt försiktig med den, ...alla mina verktyg har inte haft den förmånen ... 🙄
 
  • Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Jag gör inte så men har anställda och har ägt säkert ett femtiotal maskiner ifrån Festool och anledningen till att kabeln blir så är felaktigt hanterande..
Sedan om du väljer att ta in det eller inte är upp till dig🤓
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gahhh, är det här något som är vanligt?!
[bild]
Har aldrig hänt oss faktiskt. Ett antal kabelbrott genom åren, men inte detta.
 
P
Daniel_N Daniel_N skrev:
Har aldrig hänt oss faktiskt. Ett antal kabelbrott genom åren, men inte detta.
Om jag har förståt det rätt så driver du ett snickeri? ni kanske har maskinerna på bänkar och inte på golvet/marken som vi snickare oftast har. Problemet är att människan är lat i grund o botten så istället för att böja sig ner när man lägger ifrån sig maskinen så blir det lätta att fira ned den med sladden. Jobbar man flera st på ställningar så firar man maskinerna våningarna emellan osv..
Detta som visades på bild är jättevanligt för oss..
 
Rejäl skrev:
Om jag har förståt det rätt så driver du ett snickeri? ni kanske har maskinerna på bänkar och inte på golvet/marken som vi snickare oftast har. Problemet är att människan är lat i grund o botten så istället för att böja sig ner när man lägger ifrån sig maskinen så blir det lätta att fira ned den med sladden. Jobbar man flera st på ställningar så firar man maskinerna våningarna emellan osv..
Detta som visades på bild är jättevanligt för oss..
Så är det. Vi hanterar alla maskiner och verktyg med silkeshandskar.
 
  • Gilla
  • Älska
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Jag har råkat ut för två kabelbrott med plug-it. Första gången trodde jag att slipmaskinen var trasig iom att det bara var den som gick dåligt (etc ec 150, känd för känslig elektronik) men det var bara glapp i kabeln. Irriterande nog tänkte jag att att det naturligtvis går att reparera, vilket det inte gör, så där slösade jag ytterligare tid. Andra gången sparade jag mycket tid genom att genast ge Festool ytterligare >500 kr för en ny sladd.
Trots det gillar jag plug-it ihop med dammsugare och har satt plug-it-adapter även på ett par icke-Festool maskiner 😬
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.