16 606 läst ·
23 svar
17k läst
23 svar
Dimplex 2NC8 blinkar rött
Många tack för hjälpen, sparade mig köp av ett nytt element. Lyser så fint nu och det blev varmt.
Och så en nostalgibild på en del jag hittade, vad är det för något?😉
Har varit faktiskt certifierat mig två gånger i lödning, -76 militärt enligt flygvapnets godkännande och sedan -79 på Ericsson i ett "traineeprogram".
Har varit faktiskt certifierat mig två gånger i lödning, -76 militärt enligt flygvapnets godkännande och sedan -79 på Ericsson i ett "traineeprogram".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grymt! Nu blir jag nästan sur på mig själv att jag köpte nya element för bara två månader sedan... 😁 Här ska tjackas kondingar och fixa de två trasiga som fortfarande ligger kvar i stugan. Tack för infon! 👍A AndersS skrev:Många tack för hjälpen, sparade mig köp av ett nytt element. Lyser så fint nu och det blev varmt.
[bild][bild]
Jag bytte båda samtidigt när det ändå var nedplockat.
Du får ta bort kylflänsen ovanför filterkondingen för att få den på plats då den är lite större och vända elektrolyten rätt. Kolla från foliesidan att filterkondingens ben lätt går genom mönsterkortet innan du monterar den på "rätt" sida. Annars var det ett enkelt.
Du får ta bort kylflänsen ovanför filterkondingen för att få den på plats då den är lite större och vända elektrolyten rätt. Kolla från foliesidan att filterkondingens ben lätt går genom mönsterkortet innan du monterar den på "rätt" sida. Annars var det ett enkelt.
Tack så hemskt mycket för den här informationen!A AndersS skrev:
Jag har precis fått liv i vårt gamla element som hade symptomet att den röda lampan blinkade, genom att beställa dessa och bytt ut dem.
Någon frågade längst ner hur man öppnar den.
Det finns två skruvar under elementet som håller metallfronten. När den är borta kan man skruva ur den skruv som håller lådan till ramen. Lådan ha ett par plastflörpar man snäpper upp och ett platslock.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden