Hej!

Har inhandlat en Flos Taraxacum S1. Lampan är en armatur med 60 st lampor à 25 W.
Nu behöver jag hjälp med att hitta en dimmer som klarar av denna effektstyrka, dvs minst 1500 W

Tacksam för all hjälp!

Mvh

Peter A

Helvar LCS 16A klarar 3680 Watt. E1902611

tuff lampa

GIRA har dimmrar som man kan montera "BOOSTER" till.

• 1500_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle helst vilja behålla min nuvarande dimmer från elko plus (förövrigt mycket vacker). Kan jag koppla Gira booster till min nuvarande dimmer?

Mvh

Peter

fixa dimmer till dinskena .

Eltako har kommit ut med nya som är bra .

annars har Legrand och hager sånna .

mike80 skrev:
fixa dimmer till dinskena .

Eltako har kommit ut med nya som är bra .

annars har Legrand och hager sånna .

Priser? + Inhandlingställe? Min elektriker är inte positiv till installation av lampan och därmed får jag göra alla research själv.

De dimmer som du angav. går det att koppla till skåpet (dinskena tror jag du kallar det) trots att den propp som sköter ström till lampa även sköter resten av rummets belysning; dvs min fråga är måste lampan ha en egen port/propp i proppskåpet för att en stöddimmer skall kunna installeras?

Mvh

Peter A

Skall du styra belysningen till lampan via en dimmer i din elcentral behöver du nödvändigtvis inte ha en egen grupp till den (men kan vara att rekommendra om den är på 1,5kW) Du kommer säkert att behöva en styrd tändtråd från centralen till din armatur. Även tråd/trådar från din apparat som skall styra dimmern till centralen. Dock lite beroende vad du väljer för grejor.

Detta har dock elektrikern koll på. Och om han är gnällig till att koppla in armaturen så ta dit en annan elektriker. Klart du skall få ha den armatur du har valt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.