Hej! var i ett hus där spotlightsen i badrummet hade slocknat, dimmern var trasig.
jag bytte ut dimmer till en likadan http://webshop.solar.se/product/1370607/214247.
men nu har den brunnit efter 2-3 månader, bifogad bild är på trafosarna som driver spottarna.
Det finns ingen som helst förteckning på de 2 transformatorerna. någon som känner ingen trafosarna eller skulle kunna knuffa mig i rätt riktning.
Transformatorerna driver 7st 50w halogen Mvh
jag bytte ut dimmer till en likadan http://webshop.solar.se/product/1370607/214247.
men nu har den brunnit efter 2-3 månader, bifogad bild är på trafosarna som driver spottarna.
Det finns ingen som helst förteckning på de 2 transformatorerna. någon som känner ingen trafosarna eller skulle kunna knuffa mig i rätt riktning.
Transformatorerna driver 7st 50w halogen Mvh
Redigerat:
Finns det möjlighet att byta armaturer till LED?
Blir troligtvis billigare i slutändan.
Samt sparar energi, nu har LED blivit prisvärt
Blir troligtvis billigare i slutändan.
Samt sparar energi, nu har LED blivit prisvärt
Gissningsvis driver dom 3 -4 lampor styck.
Vad har dimmern för maxeffekt? Det är viktigt att dimmern är gjord för glödljus och järnkärnatransformator. I det här fallet skall man inte använda en dimmer för elektronisk transformator.
Vad har dimmern för maxeffekt? Det är viktigt att dimmern är gjord för glödljus och järnkärnatransformator. I det här fallet skall man inte använda en dimmer för elektronisk transformator.
ja det sitter 4st stycken 50 w halogen på den ena transformatorn och 3 på den andra, dimmern jag bytte ut och och ersatte med är en universaldimmer på 600w/600VA som ska klara
märkström 10 A - 230 V AC
effektområde 60...600 W glödlampa
40...600 W 230V halogenlampor
40...600 W elektronisk transformator
40...600 W konventionell transformator
märkström 10 A - 230 V AC
effektområde 60...600 W glödlampa
40...600 W 230V halogenlampor
40...600 W elektronisk transformator
40...600 W konventionell transformator
Klicka här för att svara