Jag vet att det finns en tryckknappsdimmer som beskrivet ovanför från dimmax som man kan bestämma om den ska startas upp från min max eller senaste läget som va innan den stängdes av. Problem ett som jag ser är att du först vill att den ska starta på irdeckarn på sin lägsta nivå vilket innebär att du ska koppla utgången från irdeckarn till ingången på dimmern och (irdeckarn ska bara ge ifrån sig en kort stöt på en sekund kanske, blir tillslaget från deckarn längre kommer dimmern börja dimmra upp lampan. (som du sedan ska använda samma ingång på för att dimmra belysningen upp o ner. Problem två, Även om du använder samma fas till deckarn som till dimmern vet jag inte vad som händer när deckarn får fas in på sin utgång, eller när dimmern får fas in på sin utgång..... När irdeckarn sen ger ifrån sig nästa tillslag då du rör dig i rummet kommer lampan att slockna
Det går att komma runt det problemet relän, men då har du börjat strula till det för dig själv, med massa felkällor o risken att saker går sönder och spökar för dig. En annan lösning är ju att använda deckarn som den fasta fasen till dimmern, men då tänds ju inte lampan när du kommer in, men däremot slocknar ju allt när du går ut. Men glöm inte fördröjningen från deckarn, annars slocknar ju allt så fort deckarn inte ser att du rör dig hela tiden.. Hoppas du blivit lite klokare, för det har inte jag 
Ja, det kan vara lite i gråzonen det där, under en annan rubrik "övrig elutrustning" står det IP44 i område 1.Mikael_L skrev:
Klicka här för att svara