Hej,

Jag är rätt okunnig när det kommer till el.

När vi flyttade in i lgh så fungerade inte taklampan i ett av sovrummen. Det har inte varit något problem då vi använt annan belysning. Men nu är det hög tid att ta tag i problemet.

Jag skruvade först bort kåpan på takanslutningen utan att hitta några direkta fel..

När jag sedan tog bort dimmern som styr taklampan upptäckte jag något som kan vara anledningen till att det inte funkar.

Se bild nr 1 att det ser ut som något typ bränts eller kortslutning jag vet inte vad.

bild 2 ser jag inga fel med men vad vet jag.

Supertacksam för hjälp. Har inte lust att anlita elektriker som rånar mig för detta!

• Vit plastdel med brun missfärgning hålls av en hand, oklart föremål, person med orange tröja suddig bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En person installerar eller reparerar en elektrisk väggutrustning med synliga kablar och kretskort.
    Skapa konto
En ytmonterad krets har exploderat
Förstorad bild av kretskort med rödmarkerat område, visar potentiell skada eller defekt komponent.
Skapa konto

Köp en ny kvalitetsdimmer och byt.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
E Edholax skrev:
Supertacksam för hjälp. Har inte lust att anlita elektriker som rånar mig för detta!
Du kan ju alltid anlita en elektriker som inte rånar dig alternativt byta dimmer själv om du vet hur man gör. :geek:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.