Hej,
Har tänkt bygga en altan.
- Den kommer ligga cirka 800 mm upp från mark
- Hade tänkt använda 500 mm plintar
- Stolpar upp från plintarna kommer vara 95x95 mm impregnerat
- Altanen kommer vara i L form
Nu vill jag bara få bekräftelse på att jag förstått spännvidstabellerna rätt.
- Oranga cirklar är plintar
- Blå är bärlinor
- Gula är skruvlinor
Ser det OK ut att ha cirka 1,5 m avstånd mellan plintarna för bärlinor (jag vet jag kan gå upp till 2 m)
Är det OK att det är 1,6 m avstånd mellan stödpunkterna skruvlina och bärlina (gula/blå skärningar) eller bör jag gå upp en dimension eller minska avstånd mellan plintar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för hjälpen