Hej hej till våren ska denna trötta uteplats få sig en altan som hamnar i höjd med ytterdörren. Kommer bygga allting på betongplattor samt sätta en ytterram i byggnaderna.
Har inte så mycket höjd att leka med så tanken är att all trall kommer hamna på bärlinor/reglar. Ska man köra 45x170 eller behövs grövre?
Kikar ni på bilderna så är det 2,15 m mellan hus och garage. Kommer bli en ram på en fris (heter de så?) Så innanför det har jag 1,91 m att lägga tral på (2,15m minus två st 120 mm trall). Räcker det med 2 längder reglar ( 64 cm CC) eller borde man köra 3 st?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är 16 meter långt som trallen ska läggas men kommer givetvis köra kottlingar längs vägen. Hur tätt bör dom va?
Nästa bilder är på lilla innergården mellan hus, garage och boden. Där blir det 60cm CC rakt av. Men hur ofta behöver man ha kottlingar mellan dom långa reglarna? Blir en ram runt allting.
Hur ofta behöver man lägga betongplattor för att hålla uppe allt? Varje regel eller varannan eller var tredje? Hur tätt?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så där är mina funderingar. Vilken dimension på reglarna behövs?
Hur ofta behövs betongplattor och kottlingar?
Här nedan kommer måtten på ytan som ska göras (i meter)
Logga in
Skapa konto
Har hittat så mycket bra info i det här forumet så jag ska dokumentera detta bygge bra så fler kan få hjälp. Tack alla ni som skriver idéer och kommer med förslag.