Vi står inför en badrumsrenovering med tillbyggnation

Dilemmat jag har nu i planeringsstadiet är takkonstruktionen, bifogar bild nedan

Min fråga är till er här vad som skulle vara acceptabelt, vi funderar då på att bygga ut 16 kvadratmeter på gaveln av vårat hus, idag är de en groventre på ca 6kvm som skall rivas
Taket i dagsläget är plåt och valmat
Vi har funderingar på att ha valmat tak igen med tegel istället, det stora problemet jag har är att i själva hörnet på bostadshuset så har vi badrummet och det skall då öppnas upp för att bli sammanhängande med en del av den nya tillbyggnaden och för att det ska bli riktigt bra så vill jag ju att väggarna på befintligt bostadshus och tillbygget ska liva, i första hand på insidan men gärna även på utsidan och det är där skon klämmer, hur fan kommer de se ut med taket hängandes utanför fasadlivet på fram och baksida? Jag har absolut inget emot att det inte livar med väggarna På utsidan för att lösa de problemet men då kommer nästa problem och det är då att få de bra på insidan utan att få antingen 2 olika liv på väggarna i badrummet eller bygga på en jävla massa på ena väggen för att få livet o underlätta för mattläggaren Bild av ett vitt hus med plåttak, liten tillbyggnad med gröna dörrar och fönster, omgiven av gräsmatta och träd; potential för renovering diskuteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.