4 375 läst ·
34 svar
4k läst
34 svar
Dilemma avtal nyproduktion Brf - SCAM i Sthlm!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
För att förtydliga föreningsmodellen:plåtrickard skrev:
De minsta bostadsrättsföreningarna är på tre lägenheter. Det får man med ett tvåfamiljshus +attefallare. Skulle verkligen inte vilja bo i en sådan förening då man blir extremt beroende av sina två föreningsgrannar, men så byggs ändå här och var på villatomter i storstäderna.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Är målet att få processa eller att gå så skadeslös som möjligt ur affären? Om det är det senare så instämmer jag med dem som säger häv och kräv ett rimligt skadestånd.
Lutar dock åt att det finns en i mina ögon osund processlystnad hos TS.
Lutar dock åt att det finns en i mina ögon osund processlystnad hos TS.
Han kommer gå via ombud, inget självändamål att tvista men behöver landa detta på rätt sätt då det kan bli fråga om konkurs
Nötegårdsgubben skrev:
Är det BRF:en som blir motpart? Jag är inte riktigt på det klara med de juridiska möjligheterna men med en brf som motpart så finns ju ett hus (parhuset) som säkerhet för ett eventuellt skadestånd. Om det är en firma på något sätt så kan man ju alltid kursa den om man hamnar i en långdragen process som man troligtvis kommer förlora.
Avsluta allt så fort som möjligt! Oavsett om avtalet är med en BRF eller med fastighetsägaren. Och avsluta innan någon går i konkurs. Se till att du får de utlagda pengarna tillbaka.
I andra hand kan du försöka få något slags skadestånd via tingsrätten.
Jag skulle vara glad om jag fick pengarna tillbaka (så snart som möjligt, agera snabbt.). Allt annat är överkurs.
I andra hand kan du försöka få något slags skadestånd via tingsrätten.
Jag skulle vara glad om jag fick pengarna tillbaka (så snart som möjligt, agera snabbt.). Allt annat är överkurs.
Klicka här för att svara