Vi har ett garage som delar ena väggen med huset. Vi tänkte bygga ut garaget till rum nu. Väggarna är idag isolerade med 9.5cm isolering och taket med 13cm.
Rummen (2 stycken) kommer totalt blir 20m2.
Garaget har sluttande tak där taket är som lägst 2m och som högst 3m. Det vill säga krångligt att isolera.
Rummen kommer värmas med vattenburen frånluftsvärmepump. Resten av huset är bra isolerat. Bor i elomr 3.
Hur skulle ni ha gjort? Lämna det som det är eller anlita någon för att tilläggsisolera? (Resten av bygget tänkte vi göra själva)
Om vi anlitar någon, tror ni det tar många år innan man kan räkna hem den kostnaden?