Ska vi tilläggsisolera?

  • Nej, inte värd det. Det tar för långt tid att det ska betala ut sig och höjer inte värdet på huset.

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    3
Vi har ett garage som delar ena väggen med huset. Vi tänkte bygga ut garaget till rum nu. Väggarna är idag isolerade med 9.5cm isolering och taket med 13cm.
Rummen (2 stycken) kommer totalt blir 20m2.
Garaget har sluttande tak där taket är som lägst 2m och som högst 3m. Det vill säga krångligt att isolera.
Rummen kommer värmas med vattenburen frånluftsvärmepump. Resten av huset är bra isolerat. Bor i elomr 3.

Hur skulle ni ha gjort? Lämna det som det är eller anlita någon för att tilläggsisolera? (Resten av bygget tänkte vi göra själva)

Om vi anlitar någon, tror ni det tar många år innan man kan räkna hem den kostnaden?
 
Taket är väl egentligen den del som skulle ge mest besparing...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.